Předložená teoreticko-empirická studie je věnována vybraným otázkám technického vzdělávání na
středních školách. Její využití je však širší, s přesahem do základního i vysokoškolského
technického vzdělávání. První část je věnována vymezení techniky a strukturaci technických věd a systému technického vzdělávání na základních a středních školách. V další části je pozornost
zaměřena na didaktiku technických předmětů v systému pedagogických věd. Následuje pojednání o systému výuky odborných technických předmětů a vědeckovýzkumné činnosti v oblasti odborných
technických předmětů. Nejrozsáhlejší část práce je věnována otázkám výukových cílů, obsahu výuky a technologii výuky technických předmětů a to z hlediska teoretického, prakticko-metodického a empirického. Vybraná relevantní teorie je doplněna aplikačními příklady z výuky technických
předmětů. Poslední část práce představuje výzkumnou zprávu z oblasti příležitostí žáků k aktivní
činnosti ve výuce technických předmětů na středních školách. Součástí příloh je ukázka profilu
absolventa technického oboru,
ukázka učebního plánu, ukázka učebních osnov, výzkumný nástroj a seznam škol, kde byl proveden výzkum. …moreless