Výzkumná monografie se zabývá vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivní
třídě. Jejím cílem je hlouběji se věnovat tématům inkluzivního vzdělávání, vyučování a inkluzivní
didaktiky se zaměřením na inkluzivní třídu, identifikaci potřeb žáků se SVP, koncept včasné
intervence v heterogenní třídě a na volbu metod a strategií při výuce. Cílem výzkumného šetření je
analyzovat faktory ovlivňující inkluzivní vzdělávání žáků se SVP ve školách hlavního vzdělávacího
proudu. Jedná se o specifikaci podpůrných opatření využívaných v inkluzivní škole, přístupy volené
učiteli základní škol v inkluzivním vzdělávání, úroveň spolupráce učitele s poradenskými
zařízeními, s asistentem pedagoga, uplatňování týmové práce mezi učiteli. Publikace je členěna do
sedmi kapitol a dalších subkapitol.