Building on theory and research, this book aims to share good
practices and innovative ideas which have been successfully applied in
the area of videoconferencing in language teaching and learning in the
context of higher education. It offers practical ideas and
methodologies, advantages and challenges of new approaches, and the
what, how and why of individual cases so that readers can apply them
in their own contexts. It intends to help language teachers and
teacher trainers develop skills and confidence and to inspire them to
reflect on their own teaching practices. It also offers insights on
the impact of videoconferencing practices on learners and learning
processes.
Publikace Videoconferencing in University Language Education
(Videokonference v prostředí vysokoškolského jazykového vzdělávání) se
zaměřuje na sdílení osvědčených postupů a inovativních myšlenek, které
jsou úspěšně uplatňovány v oblasti videokonferencí při výuce jazyků v
kontextu vysokoškolského vzdělávání. Kniha přináší teorie a výsledky
výzkumů, nabízí praktické nápady a metody a současně čtenářům
vysvětluje, jakým způsobem mohou aplikovat nové přístupy ve svém
vlastním kontextu. Cílem publikace, jež mimo jiné poskytuje přehled o
dopadech užití videokonferencí na studenty a procesy učení, je pomáhat
vyučujícím jazyků, školitelům i akademikům rozvíjet vlastní dovednosti
v oblasti vzdělávání a povzbudit je k reflektování a diskusi o
vlastních výukových postupech.