Předložený učební text je druhým přepracovaným studijním materiálem Didaktika tělesné výchovy z roku 2002. V předloženém textu bylo nutné doplnit některé změny, které nastaly ve vzdělávacím
procesu základních a středních škol. Učební text je určen především studentům učitelství tělesné
výchovy a sportu, ale i trenérům prezenčního a kombinovaného studia. Je vhodný i pro ostatní
zájemce, kteří se zajímají o tuto problematiku zejména z řad učitelů i jiných pedagogických
pracovníků. Skriptum se v úvodní části věnuje obecným informacím o didaktice školní tělesné
výchovy. Další kapitoly se zabývají pohybovými předpoklady žáků, působením na jejich tělesný,
funkční a psychický vývoj. Čtyři kapitoly se zabývají edukačním procesem v tělesné výchově, tzn.
učitelem tělesné výchovy, jeho vyučovacími a výchovnými činnostmi, organizačními formami a vlastním
hodnocením ve školní tělesné výchově. Závěrečné kapitoly charakterizují projekty tělesné výchovy a na základních a středních školách, předkládají podmínky vzdělávání a výchovy a plánování ve školní
tělesné výchově. Předložený učební text je druhým přepracovaným studijním materiálem Didaktika
tělesné výchovy z roku 2002. V předloženém textu bylo nutné doplnit některé změny, které nastaly ve
vzdělávacím procesu základních a středních škol. Učební text je určen především studentům
učitelství tělesné výchovy a sportu, ale i trenérům prezenčního a kombinovaného studia. Je vhodný i pro ostatní zájemce, kteří se zajímají o tuto problematiku zejména z řad učitelů i jiných
pedagogických pracovníků. Skriptum se v úvodní části věnuje obecným informacím o didaktice školní
tělesné výchovy. Další kapitoly se zabývají pohybovými předpoklady žáků, působením na jejich
tělesný, funkční a psychický vývoj. Čtyři kapitoly se zabývají edukačním procesem v tělesné
výchově, tzn. učitelem tělesné výchovy, jeho vyučovacími a výchovnými činnostmi, organizačními
formami a vlastním hodnocením ve školní tělesné výchově. Závěrečné kapitoly charakterizují projekty
tělesné výchovy a na základních a středních školách, předkládají podmínky vzdělávání a výchovy a plánování ve školní tělesné výchově. …víceméně