angličtinaPřihlášení do IS MU

Podniková ekonomika – jaro 2022 (BKH_POEK)

Tato nabídka není nyní v prodeji.

    Podniková ekonomika

    Předmět Podniková ekonomika navazuje na vstupní část výuky základů předřazeného předmětu Ekonomika organizací. Podnik je zde vnímán v kontextu čtyř základních hledisek. Prvním je vnímání podniku jako tvůrce hodnoty z hlediska existující poptávky na trhu. Dalším hlediskem je rozhodování o produkci podniku z pohledu analýzy nákladů a produktivity doplněné o vědeckotechnický rozvoj a s tím související inovace v podniku. Následuje hledisko realizace produkce na trhu v rámci odbytu a s tím související stanovení cen, jako nástroje k dosažení hlavních podnikových cílů. Posledním hlediskem je kapitálová výstavba podniku z hlediska investičního a finančního rozhodování. Cílem předmětu je studentům přiblížit fungování podniku v návaznosti na znalosti z Mikroekonomie, Ekonomiky organizací, Finančního účetnictví, zároveň se stává základem pro navazující předměty jako je Management I, Marketing I, Manažerské účetnictví a Finanční řízení tak, aby student dokázal pochopit základní principy a fungování podniku v oblasti podnikového hospodářství. Kromě osvojení základních pojmů teoretického konceptu, je cílem předmětu seznámit studenty s provázaností a komplexností vztahů v podnikové praxi bez ohledu na profesní zaměření podniku.
    • Rozvrh: jaro 2022
      So 26. 2. 12:00–15:50 P302a, Pá 8. 4. 16:00–19:50 P302b, So 7. 5. 8:00–11:50 P302a
    • Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
    Vyučující

    Osnova
    1.Podnik jako tvůrce hodnoty • Vztah podnikové ekonomiky a mikroekonomie • Porterův hodnotový řetězec • Primární a podpůrné podnikové funkce • Hmotné, informační a finanční toky v podniku 2. Typologie podniků • Specifika výrobních podniků, • Specifika podniků v oblasti služeb • Malé a střední podniky • Family business 3. Poptávka po produktu • Poptávka - teoretická východiska z pohledu podnikové ekonomiky analýza poptávky, odhad, předpověď 4 Podnikatelské prostředí • vymezení podnikatelského prostředí • identifikace důležitých stakeholders • základní vymezení tržních strategií 5 Analýza nákladů v podniku • Vymezení a klasifikace nákladů • Členění nákladů podle závislosti na objemu prováděných výkonů 6 Hlavní podnikové funkce - řízení vstupních operací • Nákupní marketingový mix • Aktivity marketingového nákupního procesu • Řízení zásob • Nákupní logistika a strategické řízení nákupu 7 Hlavní podnikové funkce -zhotovení produktu • Pojetí výrobní činnosti • Výrobní program • výrobní proces • Životní cyklus produktu • Strategie rychlého sbírání tržeb 8 Odbytová funkce  Plánování odbytu  Stanovení obchodní strategie a odbytových cílů  Segmentace a výzkum trhu  Analýza podniku  Nástroje odbytové politiky  Procesy v rámci výrobkové politiky  Procesy komunikace mezi podnikem a zákazníky  Distribuční procesy  Cenotvorba 9 Podpůrné podnikové funkce - Lidské zdroje • Charakteristika personální práce • Plánování pracovníků • Organizace personální práce 10 Podpůrné podnikové funkce - Řízení investic v podniku • majetková a kapitálová struktura podniku • Majetková struktura podniku • Pravidla financování a kapitálová struktura • Pojmy investice a financování • Hodnocení efektivnosti investic • Analýza bodu zvratu 11 Podpůrné podnikové funkce – Financování v podniku ● Běžné financování ● Pracovní kapitál ● podnikové početnictví 12 Podpůrné podnikové funkce - technologický rozvoj a inovace v podniku ● typologie a řády inovací ● etapy inovačního procesu ● inovace a invence ● inovace jako konkurenční výhoda

Celková cena: 3 430 Kč vč. DPH