angličtinaPřihlášení do IS MU

Marketing, fundraising a komunikace v neziskovém sektoru – jaro 2022 (BKV_MVVS)

Tato nabídka není nyní v prodeji.

    Marketing, fundraising a komunikace v neziskovém sektoru

    Předmět navazuje na poznatky získané studiem předmětů Veřejná ekonomie a Ekonomika veřejného sektoru. Cílem předmětu je vystihnutí specifik marketingu veřejného, resp. neziskového sektoru. Pozornost se kromě analýzy jednotlivých marketingových kroků, které se doporučují při práci ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, věnuje marketingové komunikaci, a to s akcentem na reklamu a sponzorství. Pozornost je věnována také fundraisingu jako základnímu nástroji k získávání zdrojů pro činnost neziskových organizací. Prakticky studenti jednotlivě, popř. v týmech, zpracují na příkladu konkrétní neziskové organizace marketignový strategický plán ve struktuře:
    1. Analýzy vnějšího prostředí (analýzy makroprostředí STEP + Porterova analýza 5ti sil, popř. její aplikace)
    2.Analýzy vnitřního prostředí (analýza pozice na trhu – poziční mapy; analýza portfolia - produkty a zákazníci, tj. matice šíře sortimentu, analýzy zdrojů - lidé, procesy, technologie, know-how, značka; finanční analýza - přehled hospodaření (náklady, výnosy, příjmy a výdaje, zisk/ztráta)
    3. Souhrnná SWOT analýza, vč. jejího rozpracování.
    4. Od SWOT matice a jejího rozpracování odvoďte cíle v duchu „SMART“ + pokud je to nutné a vyplyne to z analýz, tak redefinujte poslání organizace + vyberte strategie dle „klasiků“ marketingu - vybírat z Kotlera (leader, vyzyvatel, následník, výklenkář), Portera (diferenciace, specializace, nejnišží náklady), a/nebo Ansoffa (penetrace, vývoj trhu, vývoj produktu, diverzifikace) - pokud lze, zkuste uplatnit všechny přístupy.
    5.Rozpracování strategie do složek marketing.mixu a akcentem na komunikaci a fundraising:
    Komunikační audit a návrh komunikační kampaně (popř. mediální plán, lze li ho využít)
    +Fundraisingový audit a návrh budoucí fundraisingové strategie, vč. plánu sponozorství.
    6. Akční plány – Kdo, co, do kdy udělá (+ odhad nákladů)
    • Rozvrh: jaro 2022
      So 26. 2. 16:00–17:50 P302b, So 12. 3. 16:00–17:50 P302b
    • Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
    Vyučující

    Osnova
    Tématický plán 2.tutoriálů:
    1.Základy marketingu, historie marketingu, obsah marketingu.
    1a. Marketingový mix ve veřejném sektoru
    1b.Tržní segmentace. Marketing nehmotného produktu
    1c. Positioning a Repositioning. On-line marketing.
    2.Komunikace v marketingu.
    2a.Public Relation a jejich okolí, reklama.
    2b.Komunikace jako nástroj marketingu, PR i fundraisingu
    2c.Fundraising a jeho metody
    2d.Sponzorství vs. dárcovství.
    3.Marketingové strategické plánování.
    Informace učitele
    Tutoriály jsou rozvrhově organizovány do dvou dvouhodinových bloků. V prvním bloku je studentům představena struktura kurzu, požadavky na absolvování a způsob vzájemné komunikace během semestru. Dále je odprezentována teorie pro zpracování seminární práce až do tématu komunikace. Na druhém tutoriálu je pozornost věnována komunikaci, PR, fundraisingu a sestavení akčního plánu.

    Tutorials are scheduled in two two-hour blocks. During the first block, students learn about the structure of the course, requirements for passing the course and the way of mutual communication during the semester.

Celková cena: 2 940 Kč vč. DPH