Podnikání
Cílem předmětu je naučit studenty, jak si založit a nastartovat vlastní podnikání s reálným uvědoměním si všech přínosů a ohrožení, které sebou vlastní podnikání nese.
Předmět si klade za cíl připravit účastníky na možné budoucí založení vlastního podnikání, popř. nástupnictví v již existujícím podniku. Předmět je navržen tak, aby studentům přiblížil aspekty podnikání v rámci firmy a to od samého založení podniku popř. přebrání podniku a naučil studenty jak efektivně takový podnik řídit.
- Rozvrh: jaro 2022
Pá 4. 3. 16:00–19:50
P101, So 19. 3. 16:00–19:50
P101, So 30. 4. 12:00–15:50
P101
- Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Vyučující
Osnova
Úvod - seznámení se s předmětem, způsoby a možnosti založení podniku v ČR, zadání projektů • Analýza 5´C analýza, definice poskytované hodnoty a cílů podniku vzhledem k potřebám zákazníka a trhu • Situační analýza podniku, situace na trhu – aktuální změny a hybné síly, definování relevantních stakeholders, zajištění zdrojů důležitých pro podnikání • Sestavení business modelu vzhledem k zjištěným skutečnostem, úprava business modelu dle míry zapojení stakeholderů • Franchising • Strategická uskupení podniků – podnikové sítě, aliance, akvizice, fúze • Finance – možnosti financování u nově vznikajícího podniku, popř. nového projektu, cash flow, rozvaha, výsledovka, odhad tržeb • Finance – úspory z rozsahu, BEP, ROI, CBA analýza • Akční opatření vzhledem ke zvolenému business modelu a finanční analýze • Analýza rizika, způsoby odklonu rizika, harmonogram, kontrola