Regionální a městský marketing
Cílem předmětu je seznámit posluchače s úlohou a významem regionálního a městského marketingu pro územní rozvoj. Budou zde analyzovány důvody vzniku a rozšíření tohoto v současnosti se nesmírně dynamicky vyvíjejícího oboru. Pozornost bude věnována také prvkům a procesům, které náleží do regionálního a městského marketingu. Vedle teoretických aspektů a souvislostí marketingu regionů a měst nebude opomenuto ani jeho praktické uplatnění, protože to se postupně stává neoddělitelnou součástí řízení měst a regionů.
- Rozvrh: jaro 2022
Pá 18. 3. 16:00–19:50
P403, So 2. 4. 12:00–15:50
P403, So 14. 5. 12:00–15:50
P403
- Katedra regionální ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Vyučující
Osnova
1. Vymezení pojmu teritoriální marketing.
2. Stakeholdeři, marketingový mix, strategie, cílové skupiny.
3. Marketing města, marketing regionu.
4. Marketing městského ekosystému – lákání talentů, podpora podnikání a investiční příležitosti.
5. Marketing instituce – aktéra regionálního rozvoje.
6. Marketingová strategie města / regionu.
7. Marketing aktivit v kultuře, životním prostředí a dalších oblastech.
8. Webové stránky a sociální sítě a jejich role v dnešní společnosti.
9. Vyhodnocení marketingu, měření.