Modul B
Rozsah modulu 50 hodin.
Účastníci se během druhého modulu seznámí s širokým spektrem senzomotorických deficitů pro mozkové a míšní lézí, jako jsou poruchy chůze a posturální kontroly, poruchy jemné motoriky včetně diagnostiky a terapie spasticity a bolesti. Dalším výukovým okruhem jsou poruchy komunikace (různé formy afázie a dysartrie), orofaciální dysfunkce a dysfagie. K možnosti zohlednění kognitivních deficitů v neurorehabilitaci budou účastníci seznámeni s neuropsychologickou diagnostikou, terapií a s hlavními neuropsychologickými syndromy jako jsou: poruchy pozornosti, paměti, koncentrace, apraxie neglect syndromu, hemianopsie, poruchy prostorového vnímání, psaní aj.
Neurobehaviorální a neuropsychiatrické deficity jsou důležitou oblastí zejména v rehabilitaci neurodegenerativních onemocnění, účastníci se seznámí s nejčastějšími syndromy.
Terapeutické postupy ve smyslu podpoření jak neuroplastických změn, tak efektivity rehabilitačních strategii, jsou další důležitou složkou tohoto modulu. Účastníci se seznámí s možnosti ovlivnění mozkových funkcí pomocí neinvazivní neuromodulace (tDCS, rTMS) a s možnostmi medikamentózní léčby.
Modul C
Rozsah modulu 50 hodin.
Ve třetím modulu se účastníci seznámí se specifiky neurointenzivní péče a terapeutickými postupy u hlavních diagnóz v neurorehabilitaci jako je: cévní mozková příhoda, roztroušená skleróza, Parkinsonova nemoc, poranění mozku, nádorová onemocnění CNS, polyneuropatie, spinální léze a DMO. Dalším výukovým obsahem jsou vybrané kapitoly neurorehabilitace: roboticky asistovaná rehabilitace, telerehabilitace, psychomotorická terapie, virtuální realita a různé formy technických pomůcek. Důležitou součástí modulu jsou také manažerské dovedností a strategický managment pro efektivní koordinaci, komunikaci se členyostatních klinických oborů, etické a ekonomické aspekty a kvalita poskytované péče.