Jak lépe rozumět žákům. Empatie v pedagogické komunikaci
Charakteristika programu:
Hlavním cílem kurzu je zefektivnění pedagogické komunikace učitelů s žáky prostřednictvím rozvoje jejich empatických dovedností. Je určen pro učitele všech aprobací. Na kurzu realizované aktivity učitel může využít jako inspiraci pro své vlastní vedené hodiny.
Na konci kurzu by měl být absolvent schopen:
- efektivní komunikace na základě rozvoje empatických dovedností,
- hlouběji porozumět žákovým prekoncepcím,
- vcítit se do žákových aktuálních pocitů,
- připravit a realizovat výukové činnosti určené pro rozvoj empatie u žáků.
Lektor kurzu: PhDr. Radim Štěrba, Ph. D.
Délka kurzu: celkem 5 setkání po 4 hodinách výuky (1 setkání = 2 dvouhodinové bloky výuky)
Termín konání kurzu:
11. 11., od 12:05 do 17:25, učebna 41
18. 11., od 8:00 do 12:50, učebna 25
25. 11., od 13:55 do 18:20, učebna 39
2. 12., od 13:00 do 18:20, učebna 38
9. 12., od 11:10 do 15:35, učebna 41
Obsahový plán kurzu:
Teoretická východiska pro rozvoj empatie.
Model humanistické pedagogiky - empatie, autenticita, akceptace.
Empatie jako interpersonální dovednost, součást sociální kompetence učitele, projevená empatie, aktivní naslouchání.
Praktický nácvik aktivního naslouchání - empatie v učitelské komunikaci, empatická laboratoř, empatické přijímání, zrcadlení, parafrázování, reflexe.
Průběh kurzu a způsob jeho ukončení:
Vyplnění vstupního a výstupního dotazníku, sebereflexní deník. Absolvent kurzu obdrží osvědčení o absolvování programu celoživotního vzdělávání.
Termín podání přihlášky: do 26. 10. 2016