Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání – Katalog oborů MU
Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání„Projev se!“ |
Studenti rozvíjejí svou kreativitu jako předobraz budoucí pedagogické práce a osvojují si praktické výtvarné dovednosti, rozvíjejí své umělecké aktivity a osvojují si základní oborové teoretické poznatky. Získávají přehled o vývojových etapách dějin umění, v praktických seminářích se seznamují s výtvarnými technikami a osvojí si základy didaktiky oboru. Osobitou a dlouhodobou tradicí brněnského pracoviště je důraz na seznámení se současným výtvarným uměním i jeho zprostředkováním pro veřejnost. Struktura studia nabízí možnost dílčí specializace pro vyhraněné talenty jednotlivých studujících.
Oborová složka zahrnuje poznatky a dovednosti z oboru, relevantní s přihlédnutím k rozvoji a zprostředkování oboru. Výstupem z učení v oborové složce jsou solidní a dobře strukturované znalosti a dovednosti z oboru: z výtvarných disciplín, které vytvářejí vyvážený celek praktických tvůrčích předmětů a disciplín teoretických a metodických. Základem jsou malba, kresba, grafika, grafický design, práce s elektronickými médii a prostorová tvorba, poté dějiny umění, teorie umění a základy oborové didaktiky a zprostředkování umění.
Absolvent je po úspěšném ukončení studia schopen:
- reflektovat a uplatňovat vlastní kreativitu i rozvíjet tvořivost dětí a mládeže;
- základní praktické tvůrčí dovednosti v jednotlivých výtvarných oborech (kresba, malba aj.);
- předávat přehledové znalosti o vývojových etapách dějin výtvarného umění;
- orientovat se v současném výtvarném umění a galerijním provozu;
- předávat základy didaktických poznatků i dovedností.
Absolvent ovládá základní výtvarné techniky, je schopen uvědoměle rozvíjet tvořivost vlastní i svých svěřenců a je připraven tyto dovednosti prohloubit v navazujícím magisterském studiu. Orientuje se v dějinách umění a je schopen předávat základní teoretické poznatky i znalosti o umělecké tvorbě a dějinách umění. Podle §20 zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících ve znění pozdějších předpisů může pracovat jako asistent pedagoga, instruktor ve střediscích volného času, jako vychovatel v domovech mládeže, vychovatel v družinách, v různých občanských sdruženích zabývajících se pedagogickou činností.
- Asistent pedagoga
- Pedagog volného času
Obsah státní závěrečné zkoušky je následující:
- Výtvarná výchova včetně oborově-didaktických předmětů;
- Druhý obor včetně oborově-didaktických předmětů;
- Obhajoba bakalářské práce (zadává se jen na jednom studijním oboru);
- Pedagogicko-psychologický základ pro bakalářské studium.
Předměty státní zkoušky vychází z pilířových disciplín výtvarné výchovy a oborově-didaktických předmětů.
Tematické okruhy k bakalářské zkoušce: dějiny umění, současné výtvarné umění, zprostředkování umění a teorie výtvarné výchovy, grafika, kresba, malba, prostorová tvorba, keramika, grafický design, nová média.
Z výše uvedených okruhů jsou sestaveny konkrétní otázky, které ve svém souhrnu vytváří test vědomostí, jenž bude u závěrečných bakalářských zkoušek aplikován v elektronické formě. Zadání testu je koncipováno vždy pro každého uchazeče individuálně při zachování proporční skladby otázek z jednotlivých tematických okruhů a při vyvážené náročnosti. Některé otázky jsou doprovázeny obrazovou reprodukcí.
Absolvent bakalářského studijního oboru výtvarná výchova může (po splnění podmínek přijetí) pokračovat v navazujícím magisterském studiu. Na Pedagogické fakultě MU lze pokračovat ve studiu v přímo navazujících magisterských oborů Učitelství výtvarné výchovy pro ZŠ a SŠ, Galerijní pedagogika a zprostředkování umění, Vizuální tvorba.
0
Aktivní studenti
|
3
|