Animátor sportovních aktivit – Katalog oborů MU
Animátor sportovních aktivit |
Absolvent bakalářského studia „Animátor sportovních aktivit“ je jako člen týmu schopen připravovat a pedagogicky správně realizovat pohybové programy pro různé populační skupiny. Jeho připravenost je podmíněna odbornými teoretickými i praktickými znalostmi kinantropologickými, biologickomedicínskými a společenskovědními, s dominantní orientací na motoriku člověka. Je fundovaným specialistou v oblasti pedagogického asistentství tělesné výchovy i sportovně orientovaného využívání volného času v mimoškolní výchově, v domovech dětí a mládeže, v klubech, rekreačních zařízeních a hotelech, v oblasti cestovního ruchu, ve zdravotnických zařízeních regeneračních centrech, fit centrech, apod. Jeho vzdělání je kompatibilní s obdobnými profesemi v rámci EU, takže díky jazykové připravenosti je schopen zastávat tuto funkci kdekoliv v zahraničí.
Absolvent je po úspěšném ukončení studia schopen:
- předávat dovednosti ve sportu a na akcích sportovního charakteru;
- vyložit historii, pravidla teorii a základy biomedicíny, psychologie a pedagogiky aplikovaně na školní tělesnou výchovu a vybrané sporty;
- aplikovat znalosti z pedagogiky a teorie sportovního tréninku na konkrétní sport různých věkových skupin;
- osvojit si základní poznatky o metodice výuky školní tělesné výchovy;
- definovat pohybovou strukturu v daném sportu.
- Asistent pedagoga
Pro všechny studenty platí povinnost absolvovat zkoušku z anglického jazyka.
Studenti se řídí při průchodu studiem kontrolní šablonou přiřazenou při zahájení studia v Informačním systému MU.
Tato praxe představuje kombinaci opakovaných kolektivních návštěv tělovýchovných a sportovních zařízení, s následnými rozbory hospitovaných pohybových jednotek v rámci seminářů věnovaných přenosu výsledků pozorování a posuzování nejrůznějších stránek sledovaných procesů.
V rámci této praxe studenti absolvují hospitace u vybraných cvičných pedagogů, následně probíhá analýza sledovaných pohybových jednotek a diagnostikování jednotlivých činností tělovýchovného odborníka (organizační schopnosti, pedagogické dovednosti, verbální a nonverbální projev, motivační působení, řídící styly, využití podmínek apod.). Studenti si tak prohlubují svoje znalosti v teoretické i praktické problematice organizování pohybových volnočasových aktivit, dokáží lépe zhodnotit výchovně-vzdělávací působení tělovýchovného odborníka a dokáží sestavit vhodnou volnočasově-pohybovou jednotku.
Úvodní praxe průběžná II plynule navazuje na Úvodní praxi průběžnou I.
V rámci této praxe dvojice studentů absolvuje v průběhu podzimního semestru 3. ročníku nejprve hospitace u vybraných cvičných tělovýchovných odborníků v pohybových jednotkách ve vybrané organizaci. Poté každý student provede 5 náslechů u kolegy studenta a 5 hodin vlastního vedení pohybové jednotky. Vybrané výstupy studentů jsou vyhodnoceny na základě pedagogického a didaktického sledování cvičným pedagogem, druhým studentem a také garantem praxí fakulty FSpS, dále na základě pořízeného videozáznamu z výstupu studenta, který je zpřístupněný ostatním studentům předmětu v rámci diskusního fóra. Studenti si tak prohlubují svoje znalosti v teoretické i praktické problematice organizování pohybových volnočasových aktivit a dokáží sestavit a vést vhodnou volnočasově-pohybovou jednotku.
0
Aktivní studenti
|
1
|