Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy (něm.) – Katalog oborů MU
Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy (něm.) |
Studium je zaměřeno na vytváření oborových, pedagogických, psychologických, komunikačních a dalších osobnostně kultivačních kompetencí jako předstupeň k navazujícímu magisterskému studiu Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy. Cílem je připravit asistenty pedagoga pro speciálně pedagogickou činnost ve třídách zřízených pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) v základních školách, ve školách pro žáky se SVP, v základních školách speciálních a ve školských zařízeních. Obor je realizován ve formě prezenční a kombinované. Je vnitřně členěn do pěti specializací složených ze dvou oborů. Jedná se o logopedii a surdopedii a dále o psychopedii ve spojení se somatopedií, oftalmopedií, etopedií, nově také logopedií. Tyto specializace tvoří základ pro jejich prohloubení v navazujícím magisterském studium.
Absolvent je po úspěšném ukončení studia schopen:
- získat všeobecné vědomosti a dovednosti speciální pedagogiky;
- získat odborné speciální znalosti a dovednosti speciální pedagogiky;
- ovládnout pomocné edukační výchovné a komunikační vědomosti a dovednosti;
- aplikovat přístupy ke vzdělávání žáků se SVP na úrovni asistenta pedagoga;
- metodologicky navrhnout a zpracovat případovou studii žáka se SVP.
- Asistent pedagoga
- všeobecný základ: pedagogika-psychologie ve společném základu, cizí jazyk (AJ, NJ), metodologie, internacionalizace oboru speciální pedagogika;
- speciálně pedagogický základ: speciální pedagogika, základy zdravotních nauk, inkluzivní speciální pedagogika, speciálněpedagogická diagnostika, patopsychologie, medicínská propedeutika (pediatrie, neurologie, ORL foniatrie, psychiatrie, oftalmologie), sociologie pro speciální pedagogy, inkluzivní vzdělávání;
- specializace: psychopedie, logopedie, surdopedie, somatopedie, oftalmopedie, etopedie.
Standardní doba programu činí 3 roky (6 semestrů). Pro přístup ke státní závěrečné zkoušce musí studenti získat celkem 180 kreditů za povinné, povinně volitelné a volitelné předměty. Studenti se řídí při průchodu studiem studijním katalogem svého imatrikulačního ročníku. Přístup ke studijním katalogům jednotlivých imatrikulačních ročníků lze nalézt na stránkách fakulty.
Sebezkušenostní příprava na profesi I.
Asistentská praxe II- asistent pedagoga
Sebezkušenostní příprava na profesi II.
Asistentská praxe (kombinovaná forma)
U dvouoborového studia se uvádí praxe v předmětech pedagogicko-psychologického základu pro bakalářské studium (garantem je Katedra pedagogiky). Pro realizace praxe se postupuje podle Manuálu pro pedagogickou praxi (autoři Bartoňová, M., Pipeková, J. Brno: MU, 2011). Bližší informace viz http//www.ped.muni.cz).
Obhajoba bakalářské práce (pokud byla zadaná na katedře, i když bude zadaná na jiné katedře, téma bude vždy speciálněpedagogické). Viz oborové standardy Speciální pedagogiky pro závěrečné práce (http://www.ped.muni.cz/wsedu).
Část povinná: Inkluzivní speciální pedagogika (písemný test, 50 otázek).
Část povinně volitelná: Student si volí jeden předmět ze skupiny A, druhý předmět ze skupiny B. V obou předmětech SZZ student dostane ke zkoušce po dvou otázkách.
0
Aktivní studenti
|
0
|