Speciální výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání – Katalog oborů MU
Speciální výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání„Creative Help“ |
Tento studijní obor je určen absolventům bakalářského studia stejného zaměření.
Navazující dvouletý prezenční magisterský stupeň oboru Speciální výtvarná výchova je zaměřen na systematické prohlubování poznatků z bakalářského studia a rozšiřování odborných kompetencí k výchově a vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Obsahem studia je rozšíření znalostí a dovedností v oblasti výtvarné výchovy v kontextu speciálně pedagogické praxe s jedinci se specifickými vzdělávacími potřebami. Doplňkovou část studia tvoří společný základ zahrnující předměty psychologické, pedagogické, komunikační a obecně kultivační. Významnou roli zde hraje speciálně pedagogická oborová praxe s přesahy do sociálně pedagogické oblasti.
Absolvent je po úspěšném ukončení studia schopen:
- aplikace vyvážené proporce praktických dovedností a teoretických znalostí i metodologických a metodických zkušeností;
- umí samostatně rozhodovat o vhodnosti a charakteru využívaných speciálně výtvarných procesů a činností;
- používat zkušenosti z kontaktu s uměleckými díly a dokáže živým a srozumitelným způsobem své svěřence vést k zájmu o kulturu a umění;9000
- konzultovat v oblasti speciální výtvarné výchovy.
- Pedagog volného času
- Speciální pedagog
- Učitel druhého stupně základní školy
- Učitel střední školy
- Učitel uměleckých odborných předmětů ZUŠ, SOŠ a konzervatoře
Studenti se řídí při průchodu studiem studijním katalogem svého imatrikulačního ročníku. Přístup ke studijním katalogům jednotlivých imatrikulačních ročníků naleznete na stránkách fakulty.
Pedagogická praxe by měla být vykonána celkem čtyřikrát za dobu studia, a to dvakrát v různých speciálně a sociálně pedagogických zařízeních a dvakrát ve školách běžného typu.
Povinná část z výtvarné výchovy je koncipována z okruhů Teorie a dějin výtvarného umění a Teorie vyučování.
Povinná část ze speciální pedagogiky je tvořena předmětem Strategie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
0
Aktivní studenti
|
22
|