Učitelství odborných předmětů pro střední školy – Katalog oborů MU
Učitelství odborných předmětů pro střední školy„Dobrý učitel na prvním místě.“ |
Základním cílem vzdělávání v oboru Učitelství odborných předmětů pro střední školy je připravit plně kvalifikovaného učitele odborných předmětů disponujícího potřebnými vědomostmi a dovednostmi z příslušného oboru a oborové didaktiky. Dále vytvořit postoj k dalšímu samostudiu v rámci profesního celoživotního vzdělávání. Obsahem navazujícího magisterského studia je syntéza nabytých odborných znalostí a tvorba znalostí a dovedností v příslušné oborové didaktice. Odborné znalosti jsou dále rozšířeny. Oborová didaktika se soustřeďuje se na problematiku základních didaktických znalostí.
Absolvent je po úspěšném ukončení studia schopen:
- použít komplexní a systematicky strukturované oborové vědomosti a dovednosti v odborném předmětu;
- použít základní vědomosti a dovednosti z didaktiky;
- mít dostatečné kompetence k výkonu profese učitele na střední odborné škole.
Absolvent je plně kvalifikován k výkonu profese učitele odborných předmětů na střední škole. Mimo to je kvalifikován působit v mimoškolních institucích.
- Speciální pedagog
- Učitel střední školy
- Učitel vyšší odborné školy
Standardní doba studia oboru činí čtyři semestry. Pro přístup ke státní závěrečné zkoušce musí studenti získat celkově 120 kreditů za povinné, povinně volitelné a volitelné předměty. Povinné předměty tvoří základ odborně profilujících předmětů oboru a jejich podíl činí 32 kreditů. Zásady kontroly a hodnocení studia jsou stanoveny ve Studijním a zkušebním řádu Masarykovy univerzity.
Reflektované pedagogické praxe jsou v souladu s Rámcovou koncepcí PdF MU. Systém pedagogických praxí je nastaven tak, aby dlouhodobě a systematicky směřoval k rozvoji profesních kompetencí studenta a připravil jej na plnohodnotné zvládnutí role učitele.
Obsah státní závěrečné zkoušky je následující:
- Didaktika odborných předmětů;
- Obhajoba diplomové práce;
- Pedagogicko-psychologický základ pro navazující magisterské studium.
Předmět státní zkoušky vychází z pilířových disciplín didaktiky odborných předmětů. Složením státní zkoušky z předmětu Didaktika odborných předmětů má student zakončit svoji vysokoškolskou přípravu v jednom z předmětů svojí aprobace, prokázat potřebný rozvoj schopností, osvojení komplexních vědomostí a základních dovedností pro vyučování odborných předmětů středních.
Jednotlivé části státní závěrečné zkoušky mohou probíhat písemně nebo ústně anebo písemně a ústně. Součástí SZZk bude obhajoba diplomové práce.
0
Aktivní studenti
|
0
Obhájené závěrečné práce
|