Speciální pedagogika |
Absolvent je po úspěšném ukončení studia schopen:
- poznat hluboce a systematicky předmět a rozsah svého pedagogického oboru a pedagogiky jako celku, a v historických i současných širších souvislostech a na úrovni soudobého stavu poznání;
- poznat hluboce a systematicky významné teorie, koncepty a metody, které jsou v popředí poznání oboru, a to v národním i mezinárodním kontextu;
- poznat systém věd a jeho vývoj i výzkumné problémy na pomezí pedagogiky a dalších oborů;
- umět samostatně i v komunikaci a spolupráci s druhými volit, plánovat, realizovat a hodnotit tvůrčí výzkumné postupy ve svém pedagogickém oboru i v pedagogice jako takové, prostřednictvím těchto postupů poznávat procesy a jevy pedagogické reality;
- znát způsob organizace života vědecké komunity v jeho mnohovrstevnatosti, a to národně i mezinárodně;
- se plnohodnotně zapojovat do života národní i mezinárodní vědecké komunity, včetně publikační aktivity, plánování výzkumných projektů, získávání zdrojů pro jejich realizaci.
- Speciální pedagog
V průběhu studia je povinností doktoranda publikovat autorsky nebo spoluautorsky čtyři články v recenzovaných odborných časopisech evidovaných v seznamu recenzovaných neimpaktovaných periodik vydávaných v České republice nebo v časopisech evidovaných v databázích ERIH, Scopus nebo Web of Science) nebo kapitoly v odborných knihách. Aktivně vystoupit na třech odborných seminářích nebo konferencích u nás i v zahraničí, publikace ve sborníku. Podílet se na výuce v předmětu inkluzivní speciální pedagogika a vybrané specializaci (2 semestry).
V disertačních pracích jsou řešena následující výzkumná témata: analýza přípravy dětí s poruchou autistického spektra na přechod z mateřské školy do základního vzdělávání se zaměřením na metodu strukturovaného učení, výuka cizího jazyka u dětí s narušenou komunikační schopností, přístupy v edukaci jedinců se specifickými poruchami učení ve srovnání se zahraničím, hodnoty u dětí s poruchami chování, analýza podpůrných opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Inkluzivní vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Manuální komponenty znakového jazyka v intrakulturní komunikaci sluchově postižených.
0
Aktivní studenti
|
11
|