Vychovatelství„Není tvořivější profese než ta, která je spojena s rozvojem lidské bytosti.“ |
Studijní program vychovatelství je určen jednak zájemcům, kteří chtějí pracovat s dětmi a mládeží ve volnočasové sféře, ale současně se nabízí i těm, kteří chtějí získat určitou orientaci v současných pedagogických a psychologických disciplínách, které usnadňují komunikaci mezi lidmi a nabízejí reflexi v oblasti výchovy a vzdělávání.
Absolvent je po úspěšném ukončení studia schopen:
- pozitivního výchovného působení směrem k různým cílovým skupinám dětí a dospívajích;
- rozvíjet potenciál různých cílových skupin dětí a dospívajících v zájmových a jiných oblastech;
- aktivizovat děti a mládež směrem k hodnotovým orientacím.
Vychovatel je tedy významným pedagogickým pracovníkem nejen v oblasti školství, ale i v oblasti volnočasové a mimoškolní pedagogiky, kde je jeho hlavním úkolem pracovat s dětmi a mládeží prostřednictvím činností a dovedností získaných v jedné z nabízených profilací. Tento odborník sehrává také významnou úlohu v oblasti prevence sociálních patologií, které zasahují nejrůznější skupiny dětí a mladých lidí.
- Asistent pedagoga
- Pedagog volného času
- Vychovatel
Oblast volnočasové pedagogiky je soustředěna zejména ve třech profilacích, zahrnujících environmentální vzdělávání, tělesnou a dramatickou výchovu, mezi nimiž si studenti jednu zvolí. Výuka těchto disciplín bude probíhat v menších skupinách, především prostřednictvím praktické výuky. Studenti v průběhu čtyř semestrů získají dovednosti, které je vybaví praktickými i teoretickými kompetencemi, jejichž prostřednictvím vstupují do oblasti volnočasových aktivit, které jsou výrazným činitelem volnočasové pedagogiky. Teoretickou základnu specializací tvoří i předmět pedagogika volného času, teorie a metodika her. Další rovina praktických činností souvisí s předmětem organizace a vedení volnočasových aktivit.
Každý student v rámci studia absolvuje praxi, která si klade za cíl: představit okruh možných zařízení a potencionálních pracovních příležitostí, představit možnosti animace programových činností a aktivit zaměřených na různé oblasti, získat základní zkušenosti a dovednosti s rozmanitými výchovnými činnostmi, seznámit se s různými skupinami dětí a mládeže, poukázat na význam edukativně-stimulačních aktivit v této oblasti.
Povinná část SZZ:
1) Pedagogika (obecné otázky pedagogiky, obecné otázky pedagogiky volného času)
2) Psychologie
3) Obhajoba bakalářské práce
Povinně volitelná část SZZ:
4) Metodika zájmových činností (tělesná výchova s metodikou, environmentální výchova s metodikou, dramatická výchova s metodikou)
0
Aktivní studenti
|
17
|