Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání – Katalog oborů MU
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání„All the world's a classroom (Celý svět je školní třída)“ |
Bakalářský stupeň studia vytvoří základy znalostí a dovedností v jednotlivých oblastech jazykovědy, literatury, kultury a historie anglicky mluvících zemí a oborové didaktiky. U absolventů se předpokládá, že pro získání komplexního učitelského vzdělání budou pokračovat ve studiu v magisterském stupni, kde bude důraz kladen na studium didaktiky anglického jazyka a na vytváření vztahů mezi jednotlivými lingvistickými, kulturními a literárními disciplínami a didaktikou angličtiny. Koncepce počítá v magisterském stupni s didaktickým vyústěním všech disciplín a s aplikací všech získaných poznatků z jazykovědy, literatury, historie a kultury na pedagogickou praxi na základních školách.
Absolvent je po úspěšném ukončení studia schopen:
- ovládat mluvený i psaný anglický jazyk na úrovni C1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky;
- orientovat se v základních lingvistických disciplínách, tj. fonetice a fonologii, morfologii, syntaxi a lexikologii, které dokáže adekvátně propojovat, aplikovat a demonstrovat;
- prokázat znalosti z oblasti historie, soudobé společnosti a kultury USA, Velké Británie a dalších anglicky mluvících zemí; identifikovat kulturní hodnoty a normy a interpretovat jejich význam;
- rozlišit hlavní literární směry angloamerické literatury, jejich představitele a díla; definovat základní literární termíny a s pomocí těchto znalostí (a znalostí historie a kultury anglicky mluvících zemí) je analyzovat a adekvátně interpretovat;
- prokázat základní přehled o principech, metodách a technikách výuky anglického jazyka v různých věkových a pokročilostních skupinách studentů; vybírat a tvořivě využívat vhodné učební materiály pro různé skupiny studentů.
- Bez profesního postavení
1. Reflektovaná pedagogická praxe (je součástí tzv. Společného základu, celkem 8 kreditů);
2. Oborová praxe (v rámci didaktického modulu, 1 kredit).
- Anglický jazyk a literatura s didaktikou
- Obhajoba bakalářské práce (pokud uchazeč předkládá bakalářskou
práci na katedře AJ)
- Pedagogicko-psychologický základ pro bakalářské studium
Státní závěrečná zkouška je koncipována jako písemný test (minimální bodový zisk ve všech třech subtestech je 65%). Okruhy znalostí a dovedností, které má uchazeč v testu prokázat, zahrnují obsah uvedený v sylabech všech povinných lingvistických, literárně-kulturních a didaktických předmětů. Důraz je kladen na praktickou aplikaci získaných znalostí, např. formou kritické práce s textem. V rámci testu je hodnocena i úroveň psaného anglického jazyka (C1 podle SERRJ). Mluvený jazyk na téže úrovni je hodnocen v rámci zkoušky z předmětu Praktický jazyk 3A - C1 a dále v rámci obhajoby bakalářské práce (pokud uchazeč předkládá bakalářskou práci na katedře AJ).
Podrobnosti (struktura, obsah, hodnoceni SZZ aj.) viz webové stránky katedry: http://katedry.ped.muni.cz/anglictina/current-students
0
Aktivní studenti
|
113
|