Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání – Katalog oborů MU
Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání„Chcete se učit rusky? Přijďte k nám! Ukážeme Vám, jak na to!“ |
Základním cílem studijního oboru Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání je příprava odborníka v oblasti ruského jazyka, literatury, dějin, reálií Ruska a základů oborové didaktiky se zaměřením na edukační činnost a vzdělávání tam, kde není vyžadována plná učitelská kvalifikace. Vyučování probíhá převážně v ruském jazyce.
Výuka v případě kombinované formy bakalářského studia kombinuje prezenční a distanční formy studia, tj. výuka probíhá prostřednictvím výukových bloků, konzultací a také samostatné přípravy studentů. Kombinovaná forma studia je podpořena řadou studijních opor v elektronické podobě pro samostatnou práci studentů a distanční formu studia.
Absolvent je po úspěšném ukončení studia schopen:
- ovládat mluvený i psaný jazyk na úrovni B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky;
- používat základní teoretické znalosti i praktické dovednosti v oblasti fonetiky a fonologie, pravopisu, morfologie, lexikologie, slovní zásoby, syntaxe a stylistiky ruštiny;
- dále rozvíjet své znalosti z oblastí ruských dějin, reálií a ruské kultury, je schopen na nich stavět své aktuální názory a srovnávat je s domácím a světovým vývojem;
- chápat kulturní zvláštnosti a akceptovat je ve vzájemném kontaktu;
- zasadit do širšího kontextu evropské a světové literatury znalosti z oblasti ruské literatury;
- využívat kombinace různých metod a forem vyučování, včetně moderních postupů a moderních informačních technologií;
- aplikovat ve výuce ruského jazyka základní specifika práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
Absolvent disponuje základním odborným vzděláním s oborově didaktickou složkou a je připraven k navazujícímu magisterskému učitelskému studiu ruského jazyka a literatury.
Absolvent může pracovat jako asistent pedagoga, také se může uplatnit jako jazykový lektor v centrech volného času, na letních táborech s výukou jazyků, dále jako jazykový animátor v mateřských školách, jako pomocník učitele či jako pracovník ve školní družině a zájmových kroužcích. Může se též uplatnit jako instruktor v nespecializované výuce dospělých (např. ve firemních kurzech).
- Asistent pedagoga
Standardní doba studia činí 6 semestrů.
V případě jednooborového studia:
Bakalářské jednooborové studium ze skládá z oborového studia, učitelské profilace a předmětů dle potřeb PdF/MU, kam patří např. povinná tělesná výchova, cizí jazyk a předměty k závěrečné bakalářské práci.
V případě dvouoborového studia:
Bakalářské dvouoborové studium ze skládá z oborového studia (obor 1, obor 2), učitelské profilace a předmětů dle potřeb PdF/MU, kam patří např. povinná tělesná výchova, cizí jazyk a předměty k závěrečné bakalářské práci.
Reflektované asistentské praxe jsou povinnou součástí studia. Systém praxí je nastaven tak, aby dlouhodobě a systematicky směřoval k rozvoji profesních kompetencí studenta a připravil jej nejprve na plnohodnotné zvládnutí role asistenta pedagoga.
V případě jednooborového studia:
Obsah státní závěrečné zkoušky je následující: 1) Ruský jazyk, literatura, dějiny a reálie Ruska včetně oborové didaktiky; 2) Obhajoba bakalářské práce; 3) Pedagogicko-psychologický základ pro bakalářské studium.
V případě dvouoborového studia:
Obsah státní závěrečné zkoušky je následující: 1) Ruský jazyk, literatura, dějiny a reálie Ruska včetně oborové didaktiky; 2) Obhajoba bakalářské práce; 3) Pedagogicko-psychologický základ pro bakalářské studium; 4) Druhý obor včetně oborové didaktiky.
Absolvent je připraven k navazujícímu magisterskému učitelskému studiu ruského jazyka a literatury.
0
Aktivní studenti
|
4
|
Katedra na Facebooku: https://www.facebook.com/rustinapdfmu/.