Zeměpis se zaměřením na vzdělávání – Katalog oborů MU
Zeměpis se zaměřením na vzdělávání„Planeta Země je nejlepší místo pro život. Musíme ji udržet živou a zdravou a k tomu vést také mladou generaci.“ |
Studenti budou rozvíjet profesní dovednosti a získávat poznatky z geografických a jim příbuzných vědních disciplín, geografické znalosti a dovednosti v prostředí školy, v laboratoři GIS a v terénu; budou rozvíjet geografické znalosti a dovednosti směrem k jejich využití v praxi; zároveň budou připravováni ke studiu učitelství zeměpisu na základních či středních školách.
Absolvent disponuje základním odborným vzděláním s oborově didaktickou složkou a je připraven k navazujícímu magisterskému učitelskému nebo oborovému studiu zeměpisu/geografie, případně se uplatnit v praxi.
Absolvent je po úspěšném ukončení studia schopen:
- Znát hloubku a šíři geografie jako akademické disciplíny, její paradigmata, rozumí geografickým vědomostem, dovednostem a postojům.
- Chápat, jak je obsah jednotlivých geografických disciplín zařazen v současném kurikulu základní školy.
- Disponovat širokými znalostmi a dovednostmi z dílčích disciplín fyzické a socioekonomické geografie.
- Ovládat znalosti a dovednosti z oblasti kartografie, geoinformatiky a dálkového průzkumu Země.
- Mít základní dovednosti práce s geografickými informačními systémy, navigačními systémy, mapovými servery, při interpretaci leteckých a družicových dat ve vztahu k objektům a jevům krajinné sféry.
- Používat vědomosti o výuce a obsahu vzdělávacích zeměpisných témat ve vztahu k obsahu oboru, využívá je při koncipování a realizaci mimoškolních a volnočasových aktivit.
v různých občanských sdruženích zabývajících se pedagogickou činností. Vedle profesního vyústění je absolvent připraven pro vstup do navazujícího magisterského studia programu Učitelství pro základní školy nebo Učitelství pro střední školy. Bakalářské studium sestává z oborové složky studia, učitelské profilace a skupiny předmětů dle standardu Masarykovy univerzity (předměty k závěrečné práci, jazykové přípravy, tělesné výchovy apod. v rámci celouniverzitních předmětů).
- Pedagog volného času
- Zeměpis včetně oborové didaktiky;
- Druhý obor včetně oborové didaktiky;
- Obhajoba bakalářské práce;
- Pedagogicko-psychologický základ pro bakalářské studium.
Okruhy pro státní závěrečné zkoušky z geografie vycházejí z pilířových disciplín geografie a oborové didaktiky. Příprava i odpovědi probíhají za pomoci atlasu.
Student losuje jedno z témat a odpovídá na dílčí otázky v nich uvedených:
Okruhy otázek státní závěrečné zkoušky z předmětu zeměpis se skládají ze čtyř částí, které odpovídají skladbě předmětů v bakalářském studiu.
Otázky A) Geografie jako věda, planetární geografie, kartografie, geoinformatika.
Otázky B) Fyzická geografie.
Otázky C) Socioekonomická geografie.
Otázky D) Oborová didaktika
0
Aktivní studenti
|
36
|