Fyzika se zaměřením na vzdělávání – Katalog oborů MU
Fyzika se zaměřením na vzdělávání„Dobrý učitel fyziky na prvním místě.“ |
- vytvořit a rozvíjet oborové profesní vědomosti a dovednosti, které absolventi mohou využít v praxi, zejména pak v dalším navazujícím magisterském studiu,
- založit dovednosti a postoje vedoucí k dalšímu vysokoškolskému studiu fyziky a celoživotnímu STEM vzdělávání,
- vytvořit kladný postoj k fyzice a přírodovědě, včetně kladného vztahu ke komunikaci fyzikálních, přírodovědných a technických poznatků ve společnosti, především žákům základních a středních škol.
Studium oboru propojuje klasické i moderní části fyziky v systematickém konzistentním pojetí na stejné úrovni abstraktního myšlení a přiměřené aplikace matematického aparátu. Základní kurz fyziky je doplněn systémem praktických měření a experimentování. Důraz je kladen na trvalé vytvoření a porozumění klíčovým fyzikálním pojmům (veličinám, konstantám, zákonům a teoriím) v organické vazbě k jejich praktické aplikaci. Studenti si osvojí základní dovednosti pozorování, experimentování, sestavování experimentálních aparatur, měření významných fyzikálních veličin, vytváření hypotéz a jejich teoretické i experimentální ověřování.
Studium je celkově zaměřeno na vytváření oborových, pedagogických, psychologických, komunikačních a dalších osobnostně kultivačních kompetencí jako předstupeň k navazujícímu magisterskému studiu učitelství fyziky pro základní školy a učitelství fyziky pro základní a střední školy.
Absolvent je po úspěšném ukončení studia schopen:
- použít široké vědomosti a dovednosti z dílčích fyzikálních disciplín;
- použít syntetický pohled na fyziku prostřednictvím jednotících pojmů (energie aj.) a teorií (zákony zachování aj.);
- aplikovat základní experimentální dovednosti v různých oblastech fyziky, včetně zpracování a vyhodnocování dat s využitím ICT;
- použít vědomosti o přírodovědné výuce pro koncipování a realizaci asistentských činností na ZŠ a mimoškolních přírodovědných a technických aktivit.
- Kontrolní fyzik
- Laboratorní asistent
- Laboratorní pracovník
- Pedagog volného času
- Fyzika
- Druhý obor
- Obhajoba bakalářské práce
- Pedagogicko-psychologický základ pro bakalářské studium
Předměty státní zkoušky z fyziky vychází z pilířových disciplín fyziky.
Písemná část zkoušky má prokázat schopnost uchazeče řešit středně obtížné úlohy na úrovni cvičení k jednotlivým fyzikálním disciplínám.
Ústní část má zjistit schopnost uchazeče v odpovědích na otázky ze skupiny okruhů prokázat:
- osvojení obecných idejí fyzikálního popisu reality a jejich konkretizace v jednotlivých disciplínách,
- pochopení základních pojmů a představ těchto disciplín a jejich vzájemných souvislostí,
- schopnost fyzikálně analyzovat konkrétní situace, formulovat jejich popis matematicky,
- navrhnout a sestavit základní fyzikální experimenty včetně vyhodnocení a interpretace výsledků.
0
Aktivní studenti
|
12
|