Učitelství výtvarné výchovy pro základní a střední školy – Katalog oborů MU
Učitelství výtvarné výchovy pro základní a střední školy |
Tento studijní obor je určen absolventům bakalářského studia stejného zaměření (resp. stejné kombinace oborů).
Studijní obor Výtvarná výchova pro základní a střední školy je zásadní oporou rozvoje kreativního myšlení. Hlavním cílem je směřovat k vyváženému rozvoji praktických výtvarných aktivit uměleckého charakteru s teoretickými poznatky z oboru dějin umění, výtvarné teorie i výtvarných technologií. Vyučovací předměty i další práce katedry jsou koncipovány tak, aby studium současně rozvíjelo koordinační, kurátorské a organizační kompetence, díky nimž je absolvent schopen kvalitně a na profesionální úrovni prezentovat výsledky výtvarné práce ve výuce, zejména na úrovni středoškolské.
Koncepce studia se současně snaží rozvíjet dlouhodobá specifika brněnského pracoviště, které se zaměřuje na problematiku zprostředkování umění a rozvíjení schopností pedagoga pracovat s dětmi a středoškolskými studenty přímo v galerii před uměleckými originály. Studium tak nabízí komplexní odbornou cestu k rozvoji kreativity, metodické práce i vlastní autorské umělecké činnosti.
Absolvent je po úspěšném ukončení studia schopen:
- aplikace vyvážené proporce praktických dovedností a teoretických znalostí i metodologických a metodických zkušeností;
- se samostatně rozhodovat o vhodnosti a charakteru využívaných uměleckých procesů a výtvarných činností a přiměřeně k věku;
- používat zkušenosti z kontaktu s uměleckými díly a dokáže živým a srozumitelným způsobem své svěřence vést k zájmu o kulturu a umění;
- orientovat se v aktuálním umění s osobním zájmem a nabízet žákům a studentům přístupové cesty k vlastní tvorbě i k získáváním navazujících zážitků i teoretických a historických poznatků.
- Asistent pedagoga
- Učitel druhého stupně základní školy
- Učitel střední školy
- Učitel uměleckých odborných předmětů ZUŠ, SOŠ a konzervatoře
Studenti se řídí při průchodu studiem studijním katalogem svého imatrikulačního ročníku. Přístup ke studijním katalogům jednotlivých imatrikulačních ročníků naleznete na stránkách fakulty.
- Výtvarná výchova včetně oborovědidaktických předmětů;
- Druhý obor včetně oborové didaktiky;
- Obhajoba diplomové práce;
- Pedagogicko-psychologický základ pro navazující magisterské studium.
Tematické okruhy a otázky ke státní závěrečné zkoušce z oboru výtvarná výchova:
a. Teorie a dějiny výtvarného umění
b. Teorie vyučování
Požadavky kladené na kandidáta při státní závěrečné zkoušce vycházejí z cílů, které jsou vyjádřeny v profilu absolventa vysokoškolského magisterského studia výtvarné výchovy a dalších výtvarných oborů: zde jsou formulovány standardní tvůrčí schopnosti, vědomosti a pedagogické předpoklady nezbytné k dosažení způsobilosti pro práci učitele výtvarné výchovy. Státní závěrečná zkouška navazuje na vykonané dílčí zkoušky, na zkoušku bakalářskou a na práce vytvořené během studia podle požadavků učebních plánů.
Zkouška se koná formou ústního pohovoru a z jednoho oboru trvá zpravidla 30 min. Kandidát má v tematice, kterou si losem zvolí, prokázat mj. schopnost vymezit a utřídit základní pojmy, uvést v souvislostech hlavní problémové linie (události, díla, osobnosti aj.), své závěry kultivovaně v uceleném projevu přednést a s porozuměním odborně reagovat na doplňující otázky k tématu.
0
Aktivní studenti
|
23
|