Učitelství hudební výchovy pro základní a střední školy – Katalog oborů MU
Učitelství hudební výchovy pro základní a střední školy„Když hudba zní, naslouchejme jí!“ |
Tento studijní obor je určen absolventům bakalářského studia stejného zaměření (resp. stejné kombinace oborů).
Studium směřuje k přípravě učitelů základních a středních škol všeobecně vzdělávacího oboru Hudební výchova (v kombinaci dvou aprobačních předmětů) jako součást předmětů zahrnujících estetickou výchovu. Studium proto poskytuje studentům široce pojaté znalosti a dovednosti vycházející z oboru hudební výchovy a didaktiky, z pedagogických a psychologických disciplín s oporou o aktuální výzkumné poznatky, dovednosti reflexe procesu výuky na odpovídajících typech a stupních škol, dovednost sebereflexe v roli učitele a přijetí morálních závazků a etiky učitelství.
Cílem studia je připravit absolventy na výkon profese učitele hudební výchovy na základních a středních školách a na víceletých gymnáziích, rozvinout jejich základní postoje a hodnoty tak, aby se stali aktivními, zodpovědnými a samostatnými členy své profesní skupiny, která se zabývá estetickou výchovou.
Absolvent je po úspěšném ukončení studia schopen:
- kvalifikovaně vykonávat profesi učitele hudební výchovy na základních a středních školách;
- zakládat své profesní jednání na dobře strukturovaných znalostech a dovednostech z oboru hudební výchova;
- rozvíjet profesní znalosti a dovednosti na bázi mezioborového pohledu příbuzných disciplín;
- rozvíjet základní postoje a hodnoty v otázce obecné a hudební estetiky ve snaze formovat hodnotovou orientaci mládeže.
- reflexivního a kritického myšlení a působit jako odborník v oboru hudební výchova.
- Učitel druhého stupně základní školy
- Učitel střední školy
Studenti se řídí při průchodu studiem studijním katalogem svého imatrikulačního ročníku. Přístup ke studijním katalogům jednotlivých imatrikulačních ročníků naleznete na stránkách fakulty.
V teoretické části student prokazuje získané znalosti z oblasti dějin hudby, didaktiky hudební výchovy, širšího vědního základu (obecná a hudební estetika, hudební sémiotika, hudební sociologie, hudební formy) a sbormistrovství. Předměty státní závěrečné zkoušky vycházejí z pilířových disciplín hudební výchovy a oborové didaktiky. V praktické části student prokáže schopnost orientace ve vokálních a vokálně instrumentálních partiturách jak po stránce formální, harmonické, výrazové, tak i po stránce pěvecké, instrumentální (hra na klavír či housle) a dirigentské - tzn. posluchač předvede zvládnutí taktovací (dirigentské) techniky v dané partituře za doprovodu klavíru.
0
Aktivní studenti
|
18
|