Učitelství ruského jazyka pro základní školy – Katalog oborů MU
Učitelství ruského jazyka pro základní školy„Poznávejte ruštinu s námi!“ |
Základním cílem vzdělávání v oboru Učitelství ruského jazyka pro
základní školy je připravit plně kvalifikovaného učitele ruštiny.
Výuka v kombinované formě studia kombinuje prezenční a distanční formy studia, tj. výuka probíhá prostřednictvím výukových bloků, konzultací a také samostatné přípravy studentů. Kombinovaná forma studia je podpořena řadou studijních opor v elektronické podobě pro samostatnou práci studentů a distanční formu studia.
Absolvent je po úspěšném ukončení studia schopen:
- ovládat mluvený i psaný jazyk nejméně na úrovni C1+ podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky;
- aplikovat všechny získané poznatky do pedagogické praxe;
- transformovat metodologii poznání svého oboru do způsobu myšlení svých žáků;
- studovat odbornou literaturu na pomezí lingvistiky a lingvodidaktiky a vyvozovat praktické závěry pro svou pedagogickou praxi;
- dále rozvíjet a prohlubovat své znalosti z oblastí každodenního života, ruské společnosti a ruské kultury a správních oblastí a celků Ruské federace;
- kriticky srovnávat vlastní kulturu s kulturou jiných zemí a vést k tomu žáky;
- zprostředkovat žákům přímé i nepřímé kontakty se zeměmi cílového jazyka (tj. ruštiny);
- vybírat vhodné literárněvědné texty a literární texty pro výuku a pracovat s nimi takovým způsobem, který bude stimulovat zájem žáků a rozvíjet jejich jazykové kompetence i jejich osobnost;
- plánovat a realizovat vyučování, využívat kombinace různých metod a forem vyučování včetně moderních postupů, informačních technologií a strategií;
- aplikovat ve výuce ruského jazyka základní specifika práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami;
- profesionálního vývoje založeného na sebereflexi a autonomii;
- kritické analýzy základních pedagogických dokumentů a je schopen inovovat a spoluvytvářet kurikula.
- Učitel druhého stupně základní školy
- Učitel jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky
- Učitel prvního stupně základní školy
Standardní doba studia činí 4 semestry. Studium se skládá z oborového studia, učitelské profilace, která zahrnuje oborovou didaktiku, reflektované pedagogické praxe a pedagogicko-psychologický modul, předmětů dle potřeb PdF/MU, např. cizí jazyk a předměty k závěrečné diplomové práce.
V případě dvouborového studia:
Standardní doba studia činí 4 semestry. Studium se skládá z oborového studia (obor 1, obor 2), učitelské profilace, která zahrnuje oborovou didaktiku pro obor 1, oborovou didaktiku pro obor 2, reflektované pedagogické praxe a pedagogicko-psychologický modul, předmětů dle potřeb PdF/MU, např. cizí jazyk a předměty k závěrečné diplomové práce.
Systém pedagogických praxí je nastaven tak, aby dlouhodobě a systematicky směřoval k rozvoji profesních kompetencí studenta a připravil jej nejprve na plnohodnotné zvládnutí role učitele. Na konci praxí v magisterském studiu bude student autonomně působit ve třídě a stane se začínajícím učitelem, který své kompetence rozvíjí v dalším sebevzdělávání.
Obsah státní závěrečné zkoušky je následující: 1) Ruský jazyk, ruská literatura a oborová didaktika. 2) Obhajoba diplomové práce. 3) Pedagogicko-psychologický základ pro navazující magisterské studium.
V případě dvouoborového studia:
Obsah státní závěrečné zkoušky je následující: 1) Ruský jazyk, ruská literatura a oborová didaktika. 2) Obhajoba diplomové práce. 3) Pedagogicko-psychologický základ pro navazující magisterské studium. 4) Druhý obor včetně oborové didaktiky.
Specializace v pedagogice - Didaktika cizího jazyka - Ruský jazyk.
0
Aktivní studenti
|
9
|
Katedra na Facebooku: https://www.facebook.com/rustinapdfmu/.