Speciální pedagogika pro učitele středních škol (angl.) – Katalog oborů MU
Speciální pedagogika pro učitele středních škol (angl.) |
Absolvent je po úspěšném ukončení studia schopen:
- využívat široké odborné speciální znalosti a dovednosti speciální pedagogiky;
- využívat znalosti z oboru, komunikační vědomosti a dovednosti a edukační znalosti;
- aplikovat přístupy ke vzdělávání studentů se SVP do výuky (individuální přístup, práce se skupinou);
- podpory práce pedagoga při práci se studenty se SVP na úrovni speciálního pedagoga;
- metodologicky navrhnout a zpracovat výzkum v edukaci studenta se SVP.
- Speciální pedagog
- Učitel střední školy
- všeobecný základ: pedagogika, psychologie, cizí jazyk ve společném základu, metodologie,
- speciálně pedagogický základ: patopsychologie, základy adiktologie, strategie ve vzdělávání studentů se speciálními vzdělávacími potřebami,
- specializace speciální pedagogiky: edukace studentů s mentálním, tělesným, zrakovým a sluchovým postižením, s poruchami komunikačních schopností, s poruchami chování a se specifickými poruchami učení.
Standardní doba programu/oboru činí 2 roky (4 semestry). Pro přístup ke státní závěrečné zkoušce musí studenti získat celkově 120 kreditů za povinné, povinně volitelné a volitelné předměty. Studenti se řídí průchodem studia studijním katalogem svého imatrikulačního ročníku. Přístup ke studijním katalogům jednotlivých imatrikulačních ročníků lze nalézt na stránkách fakulty.
Pedagogická praxe – SPU - 20 h, 1 kredit, volitelná
Pro realizaci praxe se postupuje podle Manuálu pro pedagogickou praxi (autoři Bartoňová, M., Pipeková, J. Brno: MU, 2011). Bližší informace viz http://www.ped.muni.cz/wsedu.
Pedagogika a psychologie (společný základ zajišťuje katedra pedagogiky a psychologie).
Obhajoba diplomové práce (pokud je zadaná na katedře, i když bude zadaná na jiné katedře, téma bude vždy speciálněpedagogické). Viz Oborové standardy Speciální pedagogiky pro závěrečné práce (http://www.ped.muni.cz/wsedu).
Student si při zkoušce vybírá 2 otázky z povinného předmětu a 2 otázky z volitelného předmětu, pokud si ho zvolí.
Část povinná: Strategie vzdělávání studentů se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole.
Část volitelná: Specifické poruchy učení.
Navazující magisterské studijní program Speciální pedagogika, studijní obor speciální pedagogika, speciální pedagogika pro učitele, speciální andragogika (jednooborové studium).
0
Aktivní studenti
|
0
|