Speciální pedagogika - komunikační techniky – Katalog oborů MU
Speciální pedagogika - komunikační techniky |
Absolvent je po úspěšném ukončení studia schopen:
- využívat široké odborné speciální znalosti a dovednosti speciální pedagogiky;
- využívat základní komunikační vědomosti a dovednosti;
- využívat znalosti a dovednosti z oboru, komunikační a edukační znalosti a dovednosti;
- aplikovat přístupy ke vzdělávání žáků se SVP do výuky (individuální přístup, práce se skupinou);
- ovládat práci s dětmi a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na úrovni speciálního pedagoga (spec.ped. diagnostika, poradenský rozhovor, IVP, PLPP, intervence);
- podpory práce pedagoga při práci se žáky se SVP v inkluzivní třídě, podpory rodičů dětí s postižením;
- navrhnout a zpracovat výzkum v edukaci žáka se SVP, argumentovat ve prospěch zvoleného postupu.
- Speciální pedagog
- všeobecný základ: pedagogika, psychologie, cizí jazyk ve společném základu, metodologie 2, statistika, Internacionalizace oboru speciální pedagogika,
- speciálně pedagogický základ: patopsychologie 2., logopedie, oftalmopedie, somatopedie, oftalmologie - funkční vidění, Inclusive Education, diagnostické domény jedinců s NKS, se sluchovým postižením, se zrakovým nebo tělesným postižením, intervenční postupy a poradenství - simulace u jedinců NKS, se sluchovým postižením, se zrakovým nebo tělesným postižením, podpůrná opatření u jedinců s NKS, se sluchovým postižením, se zrakovým nebo tělesným postižením,
- specializace speciální pedagogiky: poradenství, intervence a diagnostika žáků se specifickými poruchami učení.
Společenskovědní a univerzitní základ: 20%. Speciálněpedagogický základ: 30%. Medicínská propedeutika: 5%. Odborná praxe: 30%. Praktické dovednosti dle studijního oboru: 15%.
Standardní délka programu činí 2 roky (4 semestry). Pro přístup ke státní závěrečné zkoušce musí studenti získat celkově 120 kreditů za povinné, povinně volitelné a volitelné předměty (viz standardy oboru Speciální pedagogika). Studenti se řídí průchodem studia studijním katalogem svého imatrikulačního ročníku. Přístup ke studijním katalogům jednotlivých imatrikulačních ročníků lze nalézt na stránkách fakulty.
Speciálněpedagogická praxe diagnostická (10x4 hodin)
Reflektivní seminář ke speciálněpedagogické praxi diagnostické
Speciálněpedagogická praxe intervenční I (4 týdny)
Reflektivní seminář ke speciálněpedagogické praxi intervenční
Speciálněpedagogická praxe intervenční II (4 týdny)
Pedagogická praxe – SPU (20 hodin) V
Kombinovaná forma:
Speciálněpedagogická praxe diagnostická (60 hodin)
Speciálněpedagogická praxe intervenční (60 hodin)
Pedagogická praxe – SPU (20 hodin) V
Při realizace praxe se postupuje podle Manuálu pro pedagogickou praxi (autoři Bartoňová, M., Pipeková, J. Brno: MU, 2011). Bližší informace viz http//www.ped.muni.cz/wsedu.
Pedagogika a psychologie (společný základ zajišťuje katedra pedagogiky a psychologie).
Obhajoba diplomové práce (pokud je zadaná na katedře, i když bude zadaná na jiné katedře, např. na psychologii, téma bude vždy speciálněpedagogické. Viz Oborové standardy Speciální pedagogiky pro závěrečné práce (http//www.ped.muni.cz/wsedu).
Student si vybírá po dvou otázkách z povinné části A, po čtyřech otázkách B. V části povinně volitelné si vybírá po dvou otázkách, stejně tak v části volitelné.
Část povinná: A) Logopedie a surdopedie, B) Speciálněpedagogická diagnostika (logopedická, surdopedická, oftalmopedická a somatopedická). Část povinně volitelná (jeden předmět) - Komunikační a simulační techniky: logopedické, surdopedické, oftalmopedické nebo somatopedické.
Část volitelná: Specifické poruchy učení.
0
Aktivní studenti
|
53
|