Pedagogika„Vzdělání má hořké kořínky, ale sladké ovoce.“ |
Studium oboru pedagogika pak výrazně rozvíjí jednak kompetence v oblasti plánování, přípravy a realizace empirického výzkumu, jednak schopnosti a dovednosti teoreticky zkoumat rozmanité otázky výchovy a vzdělávání. Široce uplatnitelné dovednosti práce s odborným textem a rozvinuté komunikační kompetence může absolvent využít v celé řadě zaměstnání i v celoživotním učení. Jedná se zejména o schopnost vyspělého písemného a mluveného projevu (prezentační dovednosti).
Absolvent je po úspěšném ukončení studia schopen:
- popsat a vysvětlit základní teoretické a metodologické koncepty a přístupy pedagogiky, didaktiky i příbuzných oborů;
- popsat hlavní pedagogické koncepce a směry ve vývoji a zhodnotit současné tendence;
- charakterizovat základní teorie vyučování a učení;
- orientovat se v metodologických postupech pedagogického výzkumu;
- orientovat se v českém školském systému, ale i ve školství ve světě;
- popsat, vysvětlit a aplikovat poznatky z oblasti pedagogické komunikace;
- vysvětlit a využívat principy osobnostně sociální výchovy;
- využívat poznatky z oblasti pedagogiky volného času, sociální pedagogiky či pedagogiky rodiny;
- vysvětlit zásady, metody a postupy vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů;
- popsat a vysvětlit současná pojetí zkušenostně reflektivního učení;
- využívat komunikační a prezentační dovednosti;
- popsat a vysvětlit aktuální přístupy a principy k využívání ICT ve vzdělávání a učení.
- Bez profesního postavení
Studijní obor zahrnuje disciplíny:
Teoreticko-metodologické: Cílem je získat teoretickou průpravu o procesech lidského prožívání a chování, poznávání a učení, utváření názorů na člověka a jeho výchovu, vývoji výchovných koncepcí a systémů, poznávání a výzkum sociálních a pedagogických jevů.
(Příklady předmětů: obecná pedagogika, obecná psychologie, vývojová psychologie, dějiny pedagogiky a vzdělávání, pedagogické teorie, základy sociologie a filozofie, filozofie pedagogických a sociálních věd, metodologie pedagogického výzkumu, metody a techniky pedagogického výzkumu atd.).
Předměty zaměřené na rozvoj profesních, sociálních a osobnostních kompetencí.
(Příklady předmětů: sociální a pedagogická komunikace, osobnostně sociální výchova, mediální výchova, sociální pedagogika, pedagogika volného času, vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů, informační a komunikační technologie ve vzdělávání atd.).
0
Aktivní studenti
|
1
|