Učitelství historie pro střední školy – Katalog oborů MU
Učitelství historie pro střední školy |
Absolvent je po úspěšném ukončení studia schopen:
- orientovat se v základních metodologických přístupech k dějinám a v odborné literatuře;
- analyzovat historické jevy a procesy, vysvětlit význam jednotlivých historických procesů, událostí a epoch a jejich vlivu na další vývoj společnosti;
- zprostředkovat poznatky oboru žákům/studentům v souladu se vzdělávacím programem školy, využívat moderní didaktické metody;
- řídit pedagogický proces, motivovat studenty, komunikovat s nimi, podílet se organizačně na chodu školy.
- Učitel střední školy
K úspěšnému ukončení magisterského prezenčního učitelského studia historie musí posluchač absolvovat jednak předměty pedagogicko-psychologické, jejichž výuku zabezpečuje Ústav pedagogických věd a Psychologický ústav (Psychologie pro učitele, Školní pedagogika, Školní didaktika a Speciální pedagogika a pedagogická diagnostika), a jednak kursy oborové – historické.
Studium je studiem specializačním, tzn. že posluchači volí jednu z nabízených studijních specializací: dějiny středověku; dějiny raného novověku; dějiny 19. a 20. století; mezinárodní vztahy a evropská studia; církevní dějiny; moderní dějiny a multikulturní společnost, v jejímž rámci si v přednáškách a seminářích zaměřených na konkrétní historické problémy prohloubí základní znalosti získané v bakalářském studiu a osvojí základy odborné historické práce.
Studium je možno ukončit po získání nejméně 120 kreditů ve složení: a) 34 kreditů za pedagogicko-psychologické disciplíny, 4 kredity za cizí jazyk a 82 kreditů z oborových předmětů (pro jednooborové studium); b) 34 kreditů za pedagogicko-psychologické disciplíny, 4 kredity za cizí jazyk a 48/28 kreditů za oborové předměty (studium dvouoborové diplomové/nediplomové).
Posluchači diplomového studia jsou povinni odevzdat a obhájit diplomovou práci. Studenti mohou volit jak pedagogicko-psychologická témata, tak témata z historie (v tomto případě musí být práce didakticky zaměřena).
1. obhajoba diplomové práce;
2. zkouška z oborově-předmětové složky studia a oborové didaktiky dějepisu;
3. písemná zkouška z pedagogicko-psychologických předmětů a školní didaktiky (zahrnuje témata, která jsou náplní těchto předmětů: Psychologie pro učitele, Školní pedagogika, Školní didaktika a Speciální pedagogika a pedagogická diagnostika)
0
Aktivní studenti
|
10
|