Matematika se zaměřením na vzdělávání – Katalog oborů MU
Matematika se zaměřením na vzdělávání„Čemukoli vyučuješ, hleď, aby jasná pravda byla.“ (Jan Ámos Komenský) |
Cílem studia je zejména příprava pro navazující magisterské studium učitelství matematiky pro ZŠ. V rámci společného základu pro matematiku i druhý aprobační předmět získají studenti poznatky z psychologie, pedagogiky a obecné didaktiky. Absolventi jsou tak dostatečně kvalifikováni pro pozici asistent pedagoga.
Absolvent je po úspěšném ukončení studia schopen:
- Rozvíjet a v praxi uplatňovat základní profesní dovednosti učitele matematiky na základní škole.
- Rozvíjet a zdokonalovat své teoretické znalosti z matematické analýzy, algebry, geometrie, diskrétní matematiky a teorie pravděpodobnosti v průběhu navazujícího magisterského studia.
- Rozvíjet získané teoretické matematické znalosti a dovednosti směrem k jejich využití v praxi.
- Didakticky transformovat matematické znalosti do výuky matematiky na základní škole.
- Získané teoretické znalosti z matematických disciplín dále rozvíjet pomocí samostudia i kurzů v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.
- Pokračovat v doktorském studiu v oboru pedagogika se zaměřením na učitelství matematiky na základních školách.
- Získané znalosti z disciplin všeobecného základu (pedagogika a psychologie) úspěšně využít v činnosti vychovatele nebo asistenta pedagoga.
- Komunikovat na základní úrovni v některém cizím jazyce a tím přispívat k internacionalizaci výuky.
- Asistent pedagoga
- Vychovatel
Oborová složka studijního plánu zahrnuje poznatky a dovednosti z matematiky s přihlédnutím k jejímu rozvoji a zprostředkování. Výstupem z učení v oborové složce jsou solidní a dobře strukturované znalosti a dovednosti z matematických disciplín: algebry, geometrie, matematické analýzy, diskrétní matematiky a teorie pravděpodobnosti. Rozsah probírané látky je přizpůsoben hodinové dotaci stanovené pro bakalářské studium. Studenti využívají s porozuměním metody jednotlivých disciplín.
Oborově didaktická složka směřuje k rozvoji didaktických znalostí obsahu, které umožňují absolventu uvažovat o obsahu z hlediska matematiky a současně z hlediska jejího zprostředkování v kontextu nejen školní výuky, ale i mimoškolních a volnočasových aktivit. Získané vědomosti a znalosti tvoří odborný teoretický základ přípravy budoucích učitelů a je nezbytný pro schopnost transformovat učivo didakticky.
- Matematika včetně oborové didaktiky.
- Druhý obor včetně oborové didaktiky.
- Obhajoba bakalářské práce.
- Pedagogicko-psychologický základ pro bakalářské studium .
Okruhy a otázky státní zkoušky z matematiky včetně oborové didaktiky vycházejí ze základních disciplín matematiky a úvodu do didaktiky matematiky. Tato část zkoušky je pouze ústní. V rámci zkoušky z oborové didaktiky si každý adept vylosuje jednu slovní úlohu ze školské matematiky a provede její didaktický rozbor.
Každý adept si dále vylosuje jednu otázku z každého níže uvedeného oddílu: matematická analýza, algebra, geometrie, kombinatorika, teorie pravděpodobnosti.
0
Aktivní studenti
|
19
|