Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy – Katalog oborů MU
Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy„Čemukoli vyučuješ, hleď aby jasná pravda byla“ (Jan Ámos Komenský). |
- rozvíjet profesní dovednosti a získat poznatky z matematických a jim příbuzných vědních disciplín, které absolventi využijí v praxi, případně v dalším magisterském studiu;
- získávat matematické znalosti a dovednosti tak, aby byly použitelné během školní výuky;
- rozvíjet matematické znalosti a dovednosti směrem k jejich využití v praxi;
- připravit absolventy ke studiu učitelství matematiky na základních školách.
- Pomocí systému pedagogických praxí připravit absolventy k výkonu profese asistenta pedagoga na základní škole nebo profesi vychovatele.
Absolvent je po úspěšném ukončení studia schopen:
- Rozvíjet profesní dovednosti a získat poznatky z matematických a jim příbuzných vědních disciplín,
- Získávat matematické znalosti a dovednosti tak, aby byly použitelné během školní výuky
- Rozvíjet matematické znalosti a dovednosti směrem k jejich využití v praxi
- Pokračovat v navazujícím magisterském studiu učitelství matematiky na základních školách.
- Pracovat jako asistent pedagoga. instruktor ve střediscích volného času.
- Pracovat jako instruktor ve střediscích volného času.
- Pracovat jako vychovatel v domovech mládeže a vychovatel v družinách.
- Pracovat v různých občanských sdruženích zabývajících se pedagogickou činností nebo mentoringem.
Absolvent disponuje základním odborným vzděláním s oborovědidaktickou složkou a je připraven k navazujícímu magisterskému učitelskému nebo oborovému studiu matematiky. Podle §20 zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících ve znění pozdějších předpisů může pracovat jako asistent pedagoga, instruktor ve střediscích volného času, jako vychovatel v domovech mládeže, vychovatel v družinách, v různých občanských sdruženích zabývajících se pedagogickou činností nebo mentoringem. Absolvent může také nalézt uplatnění ve všech profesích, které vyžadují matematické myšlení.
- Asistent pedagoga
- Vychovatel
Oborová složka studijního plánu zahrnuje poznatky a dovednosti z matematiky s přihlédnutím k jejímu rozvoji a zprostředkování. Výstupem z učení v oborové složce jsou solidní a dobře strukturované znalosti a dovednosti z matematických disciplín: algebry, geometrie, matematické analýzy, diskrétní matematiky a teorie pravděpodobnosti. Rozsah probírané látky je přizpůsoben hodinové dotaci stanovené pro bakalářské studium, která matematickým předmětům přiděluje v průměru sedm vyučovacích hodin týdně za semestr. Studenti využívají s porozuměním metody jednotlivých disciplín.
Oborovědidaktická složka směřuje k rozvoji didaktických znalostí obsahu, které umožňují absolventu uvažovat o obsahu z hlediska matematiky a současně z hlediska jejího zprostředkování v kontextu nejen školní výuky, ale i mimoškolních a volnočasových aktivit. Získané vědomosti a znalosti tvoří odborný teoretický základ přípravy budoucích učitelů a je nezbytný pro schopnost transformovat učivo didakticky.
- Matematika včetně oborové didaktiky.
- Druhý obor včetně oborové didaktiky.
- Obhajoba bakalářské práce.
- Pedagogicko-psychologický základ pro bakalářské studium .
Okruhy a otázky státní zkoušky z matematiky včetně oborové didaktiky vycházejí ze základních disciplín matematiky a úvodu do didaktiky matematiky. Tato část zkoušky je pouze ústní. V rámci zkoušky z oborové didaktiky si každý adept vylosuje jednu slovní úlohu ze školské matematiky a provede její didaktický rozbor.
Každý adept si dále vylosuje jednu otázku z každého níže uvedeného oddílu a po přípravě pojedná o daných tématech:
Matematická analýza, algebra, geometrie, kombinatorika, teorie pravděpodobnosti.
0
Aktivní studenti
|
2
|