Teorie interaktivních médií – Katalog oborů MU
Teorie interaktivních médií„Nová média v umění a kultuře.“ |
Obor Teorie interaktivních médií je vhodný zejména pro generaci tzv. „born digital“ vybavenou počítačovou gramotností získanou zkušenostmi s hraním počítačových her, s budováním vztahů napříč sociálními sítěmi a fyzickým světem nebo s vlastní audio/vizuální tvorbou v prostředí nových médií, pro kterou je přirozené chápat počítač jako prostředek a prostředí kreativity a interaktivity.
Absolventi bakalářského stupně studia oboru Teorie interaktivních médií se orientují v historii umění nových médií, jsou vybaveni základním arzenálem terminologie a metodologie uměnověd a teorie médií i praktickými dovednostmi z oblasti akademického psaní, umělecké kritiky, případně i z oblasti kreativní práce s novými médii.
Teorie interaktivních médií je jediný teoretický obor zaměřený na studium nových médií v České republice a na Slovensku, který poskytuje ucelené vzdělání v bakalářském i navazujícím magisterském stupni studia, a to v prezenční i kombinované formě. Výuku zajišťují kvalifikovaní odborníci s bohatou pedagogickou zkušeností, kteří jsou často sami aktivně zapojení do organizování festivalů, kurátorství výstav a tvorby umění nových médií.
Absolvent je po úspěšném ukončení studia schopen:
- orientovat se v historii mediálního umění v českém a světovém kontextu;
- užívat základní terminologii uměnověd a teorie nových médií;
- psát recenze na kulturní produkci se zaměřením na on-line prostředí;
- vysvětlit specifika kurátorství audiovizuální tvorby a umění nových médií;
- kultivovaného písemného projevu s využitím znalostí formálních a obsahových požadavků kladených na odborný text.
- Bez profesního postavení
Studenti jednooborového studia musí získat celkem 170 (+ 10) kreditů za povinné, povinně volitelné a volitelné předměty. Z toho 92 kreditů za povinné oborové předměty (včetně Seminářů k bakalářské diplomové práci I a II), 70 kreditů za povinně volitelné oborové kurzy a 8 kreditů za volitelné přednášky.
Studenti dvouoborového studia, pro které je TIM jejich diplomovým oborem, musí absolvovat všechny povinné oborové předměty v rozsahu 92 kreditů (včetně Seminářů k bakalářské diplomové práci I a II). Studenti mohou dále vybírat dle vlastního uvážení povinně volitelné předměty a volitelné kurzy z nabídky TIM, FF MU a MU.
Studenti dvouoborového studia, pro které TIM není jejich diplomovým oborem, musí absolvovat všechny povinné oborové předměty v rozsahu 82 kreditů (včetně Seminářů k oborové práci). Studenti mohou dále vybírat dle vlastního uvážení povinně volitelné předměty z nabídky TIM, případně volitelné kurzy z nabídky FF MU a MU.
Studenti kombinované formy studia musí získat celkem 180 kreditů za povinné oborové předměty (včetně seminářů k bakalářské diplomové práci). Ze Společných předmětů musí absolvovat Cizí jazyk na úrovni B2 (studenti si registrují příslušný předmět v šabloně Společné předměty). Kontaktní výuka probíhá formou intenzivních přednášek a seminářů realizovaných vždy v pátek, 4krát za semestr (přesné termíny jsou zveřejňovány spolu s rozvrhem daného semestru). Studenti mohou dle vlastního zájmu a možností zapisovat, kromě předmětů určených pro kombinovanou formu studia, také předměty z nabídky prezenčního studia oboru.
Studenti všech forem studia se při průchodu studiem řídí registrační šablonou a kontrolní šablonou svého imatrikulačního ročníku a doporučeným studijním plánem (obsahuje jen povinné předměty oboru).
Instituci, v níž student praxi absolvuje, si vybírá po konzultaci s garantem oboru. Obvykle se jedná o mediální instituce, galerie, muzea a festivaly umění nových médií v České republice i v zahraničí.
Okruhy otázek ke státní závěrečné zkoušce bakalářské z oboru Teorie interaktivních médií jsou dostupné zde:
http://www.phil.muni.cz/music/teorie-interaktivnich-medii/komisionalni-zkousky/bakalarska-zkouska.
0
Aktivní studenti
|
720
|
Facebook spravovaný studenty oboru: https://www.facebook.com/tim.ffmu/