Teorie interaktivních médií – Katalog oborů MU
Teorie interaktivních médií„Nová média v umění a kultuře.“ |
Obor Teorie interaktivních médií je vhodný zejména pro generaci tzv. „born digital“ vybavenou počítačovou gramotností získanou zkušenostmi s hraním počítačových her, s budováním vztahů napříč sociálními sítěmi a fyzickým světem nebo s vlastní audio/vizuální tvorbou v prostředí nových médií, pro kterou je přirozené chápat počítač jako prostředek a prostředí kreativity a interaktivity.
Absolventi navazujícího magisterského studia oboru Teorie interaktivních médií se bezpečně orientují v historii umění nových médií a rozumí hlubším souvislostem rozvoje umění nových médií jako praxe a jako akademické disciplíny. Znají a vhodně využívají terminologii a metodologii uměnověd a teorii médií. Znají hlavní přístupy ke studiu umění nových médií i hlavní myšlenky významných teoretiků nových médií a umění nových médií. Jsou schopni propojit znalosti historie a teorie umění nových médií se znalostí funkčních vlastností nových médií při hodnocení a interpretaci umění nových médií.
Teorie interaktivních médií je jediný teoretický obor zaměřený na studium nových médií v České republice a na Slovensku, který poskytuje ucelené vzdělání v bakalářském i navazujícím magisterském stupni studia, a to v prezenční i kombinované formě. Výuku zajišťují kvalifikovaní odborníci s bohatou pedagogickou zkušeností, kteří jsou často sami aktivně zapojení do organizování festivalů, kurátorství výstav a tvorby umění nových médií.
Absolvent je po úspěšném ukončení studia schopen:
- porozumět hlubším souvislostem rozvoje umění nových médií a vysvětlit rozdíly mezi jednotlivými etapami historie umění nových médií;
- vhodně užívat terminologii a metodologii uměnověd a teorie médií při analýze a interpretaci umění nových médií;
- vysvětlit hlavní přístupy ke studiu umění nových médií a hlavní myšlenky významných teoretiků umění nových médií;
- popsat specifika kurátorství audiovizuální tvorby a umění nových médií;
- samostatně formulovat výzkumný problém a napsat odborný text.
Jako odborníci na umění nových médií najdou uplatnění jako kurátoři či dramaturgové v rámci tvůrčích a organizačních týmů festivalů a výstav umění nových médií. Mohou působit v kulturních a paměťových institucích, v nichž využijí znalosti nových estetických a komunikačních strategií rozvíjejících se v prostředí nových médií. Řada z nich své dovednosti uplatní v médiích různého druhu (rozhlas, televize, tisk, on-line publicistika).
- Bez profesního postavení
Studenti jednooborového studia musí získat celkem 120 kreditů za povinné, povinně volitelné a volitelné předměty. Z toho 47 kreditů za povinné předměty (včetně 15 a 15 kreditů za Seminář k magisterské diplomové práci I a II), 65 kreditů za povinně volitelné předměty a 8 kreditů za volitelné předměty.
Studenti dvouoborového studia, pokud je Teorie interaktivních médií jejich diplomovým oborem, musí absolvovat všechny povinné oborové předměty v rozsahu 70 kreditů. Z toho povinné oborové předměty v rozsahu 47 kreditů (včetně Seminářů k magisterské diplomové práci I a II), povinně volitelné předměty minimálně za 19 kreditů a volitelné předměty za 4 kredity.
Studenti dvouoborového studia Teorie interaktivních médií, kteří nemají TIM jako diplomový obor, absolvují všechny povinné oborové předměty v rozsahu 50 kreditů. Z toho povinné předměty v rozsahu 47 kreditů (včetně Semináře k oborové práci) a povinně volitelné předměty minimálně za 3 kredity.
Posluchači kombinované formy studia musí během čtyř semestrů získat celkem 120 kreditů. Z toho 66 kreditů za povinné předměty (včetně 15 a 15 kreditů za Seminář k magisterské diplomové práci I a II), 46 kreditů za povinně volitelné předměty a 8 kreditů za volitelné předměty. Studenti kombinované formy studia navštěvují přednášky spolu se studenty prezenční formy studia. Kontaktní výuku absolvují minimálně 4krát za semestr v termínech, které určí vyučující.
Studenti všech forem studia se při průchodu studiem řídí aktuální registrační šablonou, kontrolní šablonou svého imatrikulačního ročníku a doporučeným studijním plánem (obsahuje jen povinné předměty oboru).
V průběhu čtyř semestrů mohou studenti absolvovat kurz Praxe v kulturních institucích v rozsahu minimálně 40 hodin, v jehož rámci získají praktické zkušenosti s provozem kulturních institucí, organizací festivalů a s praxí nezávislé umělecké scény se zaměřením na nová média v umění a kultuře. Instituci, v níž student praxi absolvuje, si vybírá po konzultaci s garantem oboru. Obvykle se jedná o galerie, muzea a festivaly umění nových médií v České republice i v zahraničí.
Okruhy otázek ke státní závěrečné zkoušce magisterské z oboru Teorie interaktivních médií jsou dostupné zde:
0
Aktivní studenti
|
54
|
Facebook spravovaný studenty oboru TIM: https://www.facebook.com/tim.ffmu/