Učitelství křesťanské výchovy pro základní školy – Katalog oborů MU
Učitelství křesťanské výchovy pro základní školy„Čestní občané a dobří křesťané.“ |
Tento studijní obor je určen absolventům bakalářského studia stejného zaměření (resp. stejné kombinace oborů).
Studium Učitelství křesťanské výchovy pro základní školy směřuje k přípravě učitelů základních škol všeobecně vzdělávacího oboru Křesťanská výchova (v kombinaci dvou aprobačních předmětů) jako součásti vzdělávací oblasti Člověk a společnost vymezené v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Studium poskytuje studentům integrované znalosti a dovednosti vycházející z oboru křesťanské výchovy a jeho didaktiky, z pedagogických a psychologických disciplín s oporou o aktuální výzkumné poznatky, dovednosti reflexe procesu výuky na odpovídajících typech a stupních škol, dovednost sebereflexe v roli učitele a přijetí morálních závazků a etiky učitelství. Cílem studia je připravit absolventy na výkon profese učitele křesťanské výchovy na základních školách a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií; rozvíjet profesní dovednosti a získat poznatky z teologie a jí příbuzných vědních disciplín, které absolventi využijí ve své učitelské praxi, případně v doktorském studiu; rozvinout základní postoje a hodnoty absolventů tak, aby se stali aktivními, zodpovědnými a samostatnými členy své profesní skupiny. Studium oboru je koncipováno tak, aby studentům poskytlo komplexní pohled na katechezi a teologii.
Absolvent je po úspěšném ukončení studia schopen:
- výkonu profese učitele křesťanské výchovy na základní škole a na odpovídajícím stupni víceletých gymnázií
- je kvalifikován působit v mimoškolních (např. volnočasových) institucích.
- Učitel druhého stupně základní školy
Pro přístup ke státní závěrečné zkoušce musí student získat celkově 120 kreditů za povinné, povinně volitelné a volitelné předměty. Povinné předměty tvoří základ odborně profilujících předmětů oboru. Povinně volitelné předměty si studenti volí podle svého zájmu a své budoucí odborné orientace. Pro všechny studenty platí povinnost absolvovat nejméně jeden předmět vedený v angličtině z nabídky katedry pro daný stupeň studia. Studenti se při průchodu studiem řídí studijním katalogem svého imatrikulačního ročníku.
V 1. semestru jde o náslechy a fakultativní výstupy, ve 2. semestru jde o 3 – 6 výstupů za semestr a ve 3. semestru o 10 – 15 výstupů.
SZZ je ústní. Účelem zkoušky je prověřit, že absolvent je schopen vést debatu na odborné úrovni. Smyslem SZZ je prokázat všeobecný přehled o základních pojmech a výsledcích jednotlivých disciplín a širších souvislostech mezi nimi. U ústní zkoušky student obdrží dvě otázky, a to z křesťanské výchovy a z didaktiky křesťanské výchovy. SZZ je veřejná, probíhá před komisí složenou z předsedy, odborníků schválených vědeckou radou fakulty, v případě obhajob magisterských diplomových prací také za účasti vedoucích prací a oponentů. Standardní částí obhajoby magisterské diplomové práce je prezentace hlavních bodů práce diplomantem, prezentace posudků, odpovědi na připomínky obsažené v posudcích a diskuse. Během obhajoby student/ka prokáže schopnost formulovat nové myšlenky a předloží závěry, které přinesou nové poznatky o zkoumaném jevu.
0
Aktivní studenti
|
18
|