Průchod studijním plánem
PdF BPR3Svp Přírodopis se zaměřením na vzdělávání
Název anglicky: Natural Science for Education
bakalářský prezenční vedlejší, vyučovací jazyk: čeština![čeština čeština](/pics/flags_svg/cz.svg)
Zahrnut v programu: PdF B-PR3S Přírodopis se zaměřením na vzdělávání
bakalářský prezenční vedlejší, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: PdF B-PR3S Přírodopis se zaměřením na vzdělávání
Informace o studiu
- Součásti SZZ a jejich obsahObsah státní závěrečné zkoušky
Přírodopis
Druhý obor
Pedagogicko-psychologický základ pro bakalářské studium
Struktura státní závěrečné zkoušky z přírodopisu
Písemná část zkoušky má prokázat teoretické znalosti uchazeče napříč jednotlivými disciplínami spadající pod vzdělávací obor přírodopis (botanika, zoologie, antropologie a neživá příroda); viz okruhy ke státní závěrečné zkoušce a orientaci ve formální organizaci a pojetí přírodopisného učiva na základní škole.
Poznávací část zkoušky má prokázat u uchazeče dovednost determinace a specifikace vybraných přírodnin (živých i neživých) a orgánů lidského těla.
Didaktická část
Didaktika přírodopisu jako věda
Kurikulární dokumenty
Postavení přírodopisného učiva v RVP ZV
Didaktické principy a zásady
Didaktická analýza přírodopisného učiva
odkaz na podrobnější informace
http://katedry.ped.muni.cz/biologie/studium/bakarske-szz - Návrh témat kvalifikačních prací a témata obhájených pracíNávrh témat bc. prací:
zaměření na zoologii – doc. RNDr. Alena Žákovská, Ph.D.
Např. Aktivita klíšťat Ixodes ricinus na jedné z lokalitě v okolí Brna apod.
zaměření na zoologii bezobratlých živočichů – Mgr. Robert Vlk, Ph.D.
Přednostně zaměření na rovnokřídlý hmyz (kobylky, cvrčci, saranče aj.)
zaměření na zoologii – Ing. Radovan Smolinský, Ph.D. et Ph.D.
Např. Zpracování výukové (exkurzní) trasy se zaměřením na obratlovce.
zaměření na antropologii a genetiku – Mgr. Martina Jančová, Ph.D.
Např. Měření somatických parametrů – jejich srovnání, vztahy, rozdíly mezi pohlavími, věkovými kategoriemi, typy aglomerací. Jejich souvztažnost ke zdraví člověka a prevenci onemocnění.
zaměření na sinice a řasy, anatomii a morfologii rostlin – Mgr. Blažena Brabcová, Ph.D.
např. Taxonomické složení společenstva sinic a řas vybraných vodních biotopů.
zaměření na didaktiku přírodopisu 2. stupně ZŠ – Mgr. Libuše Vodová, Ph.D.
Např. Přírodní poměry a flóra vybraného území
zaměření na botaniku – Mgr. Natálie Čeplová, Ph.D.
Např. Přírodní poměry a květena vybraného území
zaměření na geologii – doc. Jindřich Štelcl, CSc.
Např. Geologická charakteristika vybrané lokality.
Obhájené bc. práce
Polák J.: Přírodní poměry a květena území severně od Vysokých Popovic, https://is.muni.cz/auth/th/blg57/?fakulta=1441;obdobi=8723;id=23919
Smutná K.: Přírodní poměry a flóra v okolí Velkého Beranova, https://is.muni.cz/auth/th/b9h41/?fakulta=1441;obdobi=8723;id=23919
Jůzová V.: Monitoring opylovačů v okolí stanoviště včelstev v obci Okříšky, https://is.muni.cz/auth/th/me59d/?fakulta=1441;obdobi=8723;id=23919
Pilařová T.:Přírodní poměry a flóra v okolí města Bílovce, https://is.muni.cz/auth/th/e17ii/?fakulta=1441;obdobi=8723;id=23919,
Adam I. :Predace ještěrek čeledi Lacertidae omnivorními ptáky, https://is.muni.cz/auth/th/njbk5/?fakulta=1441;obdobi=8723;id=23919
Kališová L.:Vliv koronakrize na tělesné složení a pohybové aktivity sportovců, https://is.muni.cz/auth/th/ixk82/?fakulta=1441;obdobi=8723;id=23919
Doporučený průchod studijním plánem
Povinné předměty (P+PV 55 kr.)
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:BIp001 | Úvod do studia biologie | zk | 2 | 1 | - |
PdF:BIp002 | Neživá příroda 1 | zk | 4 | 1 | P |
PdF:BIp003 | Biologická technika | z | 2 | 1 | - |
PdF:BIp004 | Neživá příroda 2 | zk | 4 | 2 | P |
PdF:BIp005 | Základy obecné botaniky | k | 3 | 2 | P |
PdF:BIp006 | Základy obecné zoologie | k | 3 | 2 | P |
PdF:BIp007 | Cvičení v terénu - neživá příroda | z | 2 | 2 | - |
PdF:BIp008 | Základy systému a evoluce řas a hub | zk | 4 | 3 | P |
PdF:BIp009 | Základy zoologie bezobratlých | zk | 4 | 3 | P |
PdF:BIp010 | Základy systému a evoluce vyšších rostlin | zk | 4 | 4 | P |
PdF:BIp011 | Základy zoologie strunatců s využitím IT | zk | 4 | 4 | P |
PdF:BIp012 | Základy ekologie a ochrany přírody | k | 3 | 4 | P |
PdF:BIp013 | Cvičení v terénu - botanika, zoologie a ekologie | z | 3 | 4 | - |
PdF:BIp014 | Fyziologie rostlin | k | 3 | 5 | P |
PdF:BIp015 | Fyziologie živočichů | k | 3 | 5 | P |
PdF:BIp016 | Anatomie a fyziologie člověka 1 | zk | 4 | 5 | P |
PdF:BIp019 | Anatomie a fyziologie člověka 2 | k | 3 | 6 | P |
55 kreditů |
Oborové didaktiky (5 kr.)
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:BIp017 | Úvod do didaktiky přírodopisu | k | 2 | 5 | Z |
PdF:BIp018 | Praktikum k didaktice přírodopisu | k | 3 | 6 | Z |
5 kreditů |