Průchod studijním plánem
PdF NVV2Svp Učitelství výtvarné výchovy a vizuální tvorby pro základní a střední školy
Název anglicky: Secondary School Teacher Training in Arts and Visual Creative Works
navazující prezenční vedlejší, vyučovací jazyk: čeština![čeština čeština](/pics/flags_svg/cz.svg)
Zahrnut v programu: PdF N-VV2S Učitelství výtvarné výchovy a vizuální tvorby pro základní a střední školy
navazující prezenční vedlejší, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: PdF N-VV2S Učitelství výtvarné výchovy a vizuální tvorby pro základní a střední školy
Informace o studiu
- Součásti SZZ a jejich obsahPožadavky kladené na uchazeče a uchazečky při státní závěrečné zkoušce vycházejí z cílů, které jsou vyjádřeny v profilu absolventa vysokoškolského magisterského studia výtvarné výchovy a vizuální tvorby – zde jsou formulovány standardní tvůrčí schopnosti, vědomosti a pedagogické předpoklady nezbytné k dosažení způsobilosti pro práci učitele výtvarné výchovy. Státní závěrečná zkouška navazuje na vykonané dílčí zkoušky, na zkoušku bakalářskou a na práce vytvořené během studia podle požadavků učebních plánů.
Zkouška se koná formou ústního pohovoru a trvá zpravidla 20 až 30 min. Studující má v tematice, kterou si losem zvolí, prokázat mj. schopnost vymezit a utřídit základní pojmy, uvést v souvislostech hlavní problémové linie (události, díla, osobnosti aj.), v rámci dané tematiky prezentovat i své vlastní oborové zkušenosti a své závěry kultivovaně v uceleném projevu přednést a s porozuměním odborně reagovat na doplňující otázky k tématu.
V každé otázce jsou obsaženy dva základní okruhy problematiky:
- dějiny a teorie výtvarné a vizuální kultury
- teorie vyučování výtvarné výchovy a didaktika výtvarné výchovy
Student předkládá státnicové komisi Profesní portfolio, které se stává součástí ukončení studia na KVV PdF MU. Reprezentuje studentku – studenta jednak po stránce praktických výkonů, dosažených v průběhu studia a jednak po stránce jeho způsobilosti k výkonu pedagogické profese. Je tedy složeno ze dvou částí – v první části je obsažen přehled výtvarných aktivit autora doplněný fotodokumentací, jednotlivé fotografie jsou označeny standardním popisem, ve druhé části je předkládán textový soubor reflektující pedagogickou praxi provázený fotodokumentací. Rozsah portfolia není přesně stanoven, je však požadována profesionální grafická úprava, portfolio je předkládáno v tištěné podobě a je odevzdáváno přímo státnicové komisi. Po ukončení zkoušky je vráceno autorům.
Doporučený průchod studijním plánem
Povinné předměty (P+PV 23 kr.)
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:VVm002 | Estetika | zk | 2 | 1 | Z |
PdF:VVm004 | Ateliér 1 | z | 3 | 1 | P |
PdF:VVm007 | Sociologie kultury | zk | 2 | 2 | Z |
PdF:VVm009 | Ateliér 2 | z | 3 | 2 | P |
PdF:VVm014 | Ateliér 3 | z | 3 | 3 | P |
PdF:VVm033 | Seminář k dějinám umění | z | 2 | 1 | Z |
PdF:VVm034 | Rozšiřující kapitoly dějin umění | z | 2 | 2 | Z |
PdF:VVm035 | Vybraná témata umění 20. a 21. století | z | 2 | 3 | Z |
PdF:VVm036 | Psychologie umění | z | 1 | 4 | Z |
PdF:VVm037 | Profesní portfolio | z | 3 | 4 | - |
23 kreditů |
Oborové didaktiky (10 kr.)
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:VVm003 | Didaktika 1 - Historie výtvarné pedagogiky | z | 2 | 1 | Z |
PdF:VVm008 | Didaktika 2 - Intermediální výukové modely | zk | 3 | 2 | Z |
PdF:VVm031 | Didaktika 3 - Výtvarná dílna, participativní projekt a kurilulární dokumenty na ZŠ a SŠ | zk | 3 | 3 | Z |
PdF:VVm032 | Teorie umění | zk | 2 | 3 | Z |
10 kreditů |
Praxe (7 kr.)
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:SZ6093 | Učitelská praxe 1 | z | 2 | 1 | P |
PdF:SZ6094 | Seminář k učitelské praxi | z | 1 | 1 | P |
PdF:VV6002 | Učitelská praxe 2 | z | 2 | 2 | P |
PdF:VV6003 | Učitelská praxe 3 | z | 2 | 3 | P |
7 kreditů |