PřF rigo Sociální geografie a regionální rozvoj
Název anglicky: Social geography and regional development
rigorózní řízení, vyučovací jazyk: čeština čeština
Zahrnut v programu: PřF N-SGR Sociální geografie a regionální rozvoj

Informace o studiu

  • Součásti SZZ a jejich obsah
    Absolventi magisterských studijních programů, kteří získali akademický titul "magistr", mohou vykonat v oblasti přírodních věd státní rigorózní zkoušku, jejíž součástí je obhajoba rigorózní práce. Po jejím vykonání se uděluje v oblasti přírodních věd akademický titul "doktor přírodních věd" ve zkratce "RNDr." uváděné před jménem.

    Povinný předmět:
    Sociální geografie a regionální rozvoj

    Povinně-volitelný - jeden předmět vztahující se k tématu rigorózní práce z následujícího výběru:

    Regionální rozvoj a veřejná správa
    Aplikovaná sociální a regionální geografie
    Čas a prostor v sociální geografii
    Demografické a sídelní struktury
    Geografie produkce a spotřeby
    Venkov, periférie, pohraničí

    Výběr povinně-volitelného předmětu provede předseda rigorózní komise s uchazečem.

    Více informací zde: https://www.sci.muni.cz/student/rigorozni-rizeni
  • Studijní povinnosti
    Uchazeč předloží na studijní oddělení přírodovědecké fakulty rigorózní práci v předepsaném termínu.
  • Návrh témat kvalifikačních prací a témata obhájených prací
    Obhájené práce jsou zveřejněny v IS MU, kde je možné je vyhledat dle fakulty, roku, pracoviště, oboru/plánu: https://is.muni.cz/thesis/
    Téma rigorózní práce navrhuje uchazeč po pro diskutování s garantem programu. Rigorózní práce musí obsahovat původní výsledky, které byly uveřejněny nebo přijaty k uveřejnění v některém časopise či sborníku respektovaném odbornou komunitou daného oboru.
    Doboš, P. (2017): Imaginativní geografie: rozbor a diskuze konceptu. Dostupné na: https://is.muni.cz/th/f997u/
    Kevický, D. (2018): Geografické rozložení podpory populistické radikální pravice v Česku a na Slovensku. Dostupné na: https://is.muni.cz/th/vfu2i/
    Klemešová, K. (2017): Povodňové mapy a jejich využití v kontextu problematiky rozvoje území dostupné na: https://is.muni.cz/th/s8big/
    Marek, P. (2019): Využití konceptu percepčního regionu při výzkumu institucionalizace a deinstitucionalizace regionů na příkladu (ne)existence českých zemí. Dostupné na: https://is.muni.cz/th/vgc97/
    Novotný, G. (2017): Prostorové představy a praktiky mladých věřících v Brně. Dostupné na: https://is.muni.cz/th/zdq09/

Doporučený průchod studijním plánem

Upozornění:

Studijní plán nemá vyplněny žádné předměty.