Průchod studijním plánem
PřF rigo Sociální geografie a regionální rozvoj
Název anglicky: Social geography and regional development
rigorózní řízení, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: PřF N-SGR Sociální geografie a regionální rozvoj
rigorózní řízení, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: PřF N-SGR Sociální geografie a regionální rozvoj
Informace o studiu
- Součásti SZZ a jejich obsahAbsolventi magisterských studijních programů, kteří získali akademický titul "magistr", mohou vykonat v oblasti přírodních věd státní rigorózní zkoušku, jejíž součástí je obhajoba rigorózní práce. Po jejím vykonání se uděluje v oblasti přírodních věd akademický titul "doktor přírodních věd" ve zkratce "RNDr." uváděné před jménem.
Povinný předmět:
Sociální geografie a regionální rozvoj
Povinně-volitelný - jeden předmět vztahující se k tématu rigorózní práce z následujícího výběru:
Regionální rozvoj a veřejná správa
Aplikovaná sociální a regionální geografie
Čas a prostor v sociální geografii
Demografické a sídelní struktury
Geografie produkce a spotřeby
Venkov, periférie, pohraničí
Výběr povinně-volitelného předmětu provede předseda rigorózní komise s uchazečem.
Více informací zde: https://www.sci.muni.cz/student/rigorozni-rizeni - Studijní povinnostiUchazeč předloží na studijní oddělení přírodovědecké fakulty rigorózní práci v předepsaném termínu.
- Návrh témat kvalifikačních prací a témata obhájených pracíObhájené práce jsou zveřejněny v IS MU, kde je možné je vyhledat dle fakulty, roku, pracoviště, oboru/plánu: https://is.muni.cz/thesis/
Téma rigorózní práce navrhuje uchazeč po pro diskutování s garantem programu. Rigorózní práce musí obsahovat původní výsledky, které byly uveřejněny nebo přijaty k uveřejnění v některém časopise či sborníku respektovaném odbornou komunitou daného oboru.
Doboš, P. (2017): Imaginativní geografie: rozbor a diskuze konceptu. Dostupné na: https://is.muni.cz/th/f997u/
Kevický, D. (2018): Geografické rozložení podpory populistické radikální pravice v Česku a na Slovensku. Dostupné na: https://is.muni.cz/th/vfu2i/
Klemešová, K. (2017): Povodňové mapy a jejich využití v kontextu problematiky rozvoje území dostupné na: https://is.muni.cz/th/s8big/
Marek, P. (2019): Využití konceptu percepčního regionu při výzkumu institucionalizace a deinstitucionalizace regionů na příkladu (ne)existence českých zemí. Dostupné na: https://is.muni.cz/th/vgc97/
Novotný, G. (2017): Prostorové představy a praktiky mladých věřících v Brně. Dostupné na: https://is.muni.cz/th/zdq09/