Průchod plánem CŽV
profesní vzdělávání, kombinovaný, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: PdF C-DAPVZ Studium k rozšíření odborné kvalifikace zaměřené na výuku výchovy ke zdraví - kombinovaná forma
Charakteristika plánu CŽV
- Představení plánu CŽV (cíle vzdělávání)Jedná se o 4-semestrové vzdělávání, jehož cílem je rozšíření kvalifikace učitele o další aprobační předmět na 2. stupni ZŠ a SŠ, a to výchova ke zdraví.
- Cílová skupinaCílovou skupinou jsou absolventi magisterského studia učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů 2. stupně ZŠ nebo učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro SŠ (příp. absolventi neučitelského odborného magisterského studia, kteří získali absolvováním doplňkového pedagogického studia kvalifikaci učitele všeobecně vzdělávacích předmětů na 2. stupeň ZŠ nebo SŠ).
- Uplatnění absolventaAbsolvent si rozšíří učitelskou kvalifikaci v souladu s ustanovením § 22 odst. 2 zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a s § 6 odst. 1 písm. b) vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů.
- Podmínky přijetí
Ukončené vysokoškolské magisterské studium učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů na 2. stupeň ZŠ nebo učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro SŠ (příp. neučitelské odborné magisterské studium doplněné učitelskou kvalifikací na 2. stupeň ZŠ nebo SŠ získanou absolvováním doplňkového pedagogického studia).
- Průběh vzdělávání
Účastník musí absolvovat stanovené povinné předměty, jejichž celkový rozsah je 250 vyučovacích hodin. Předměty jsou zveřejněné zde.
V každém předmětu plní stanovené požadavky, které jsou součástí sylabu každého předmětu (účast ve výuce, absolvování předepsaných povinností), a ukončí ho složením zkoušky, kolokvia nebo získáním zápočtu.
Výuka bude probíhat ONLINE v aplikaci MS Teams synchronní formou v blocích o délce 90 minut s třicetiminutovou přestávkou. Výjimkou budou vybraná témata a předměty – konkrétně se bude jednat o nácvik první pomoci (1 blok) a osobnostně sociální rozvoj (9 bloků), kde bude nezbytná prezenční aktivní účast účastníků.
Zkoušky a závěrečné zkoušky budou probíhat kontaktně – PREZENČNĚ.
- Podmínky ukončení
Vzdělávání je ukončeno složením závěrečné zkoušky vč. obhajoby závěrečné práce.
Závěrečná zkouška se skládá z předmětů:
- Výchova ke zdraví s didaktikou
- Závěrečná práce
Průchod plánem CŽV
Předměty CŽV
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | |
PdF:DAPVZ1 | Biologie člověka a základy zdravovědy | k | 3 | 1 | |
PdF:DAPVZ10 | Vybraná témata psychologie zdraví | k | 4 | 3 | |
PdF:DAPVZ11 | Vybraná témata výchovy ke zdraví | k | 5 | 4 | |
PdF:DAPVZ12 | Problematika ochrany a podpory zdraví | zk | 5 | 4 | |
PdF:DAPVZ13 | Didaktika výchovy ke zdraví 3 | k | 5 | 4 | |
PdF:DAPVZ14 | Závěrečná práce | z | 3 | 4 | |
PdF:DAPVZ2 | Problematika bezpečí ve školním prostředí | zk | 5 | 1 | |
PdF:DAPVZ3 | Propedeutika výchovy ke zdraví | k | 5 | 1 | |
PdF:DAPVZ4 | Primární prevence rizikového chování | zk | 5 | 2 | |
PdF:DAPVZ5 | Výživa člověka | k | 3 | 2 | |
PdF:DAPVZ6 | Didaktika výchovy ke zdraví 1 | z | 3 | 2 | |
PdF:DAPVZ7 | Reprodukční zdraví | zk | 5 | 3 | |
PdF:DAPVZ8 | Osobnostní a sociální rozvoj | z | 4 | 3 | |
PdF:DAPVZ9 | Didaktika výchovy ke zdraví 2 | z | 3 | 3 | |
58 kreditů |