Průchod plánem CŽV
profesní vzdělávání, prezenční, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: PdF C-DAPGE Studium k rozšíření odborné kvalifikace zaměřené na výuku geografie
Charakteristika plánu CŽV
- Představení plánu CŽV (cíle vzdělávání)Cílem vzdělávání je rozšíření kvalifikace učitele o další aprobační předmět na 2. stupni ZŠ a SŠ, a to geografie/zeměpis.
- Cílová skupinaCílovou skupinou jsou absolventi magisterského studia učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů 2. stupně ZŠ nebo učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro SŠ (příp. absolventi neučitelského odborného magisterského studia, kteří získali absolvováním doplňkového pedagogického studia kvalifikaci učitele všeobecně vzdělávacích předmětů na 2. stupeň ZŠ nebo SŠ).
- Uplatnění absolventaAbsolvent si rozšíří učitelskou kvalifikaci v souladu s ustanovením § 22 odst. 2 zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a s § 6 odst. 1 písm. b) vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů.
- Podmínky přijetí
Ukončené vysokoškolské magisterské studium učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů na 2. stupeň ZŠ nebo učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro SŠ (příp. neučitelské odborné magisterské studium doplněné učitelskou kvalifikací na 2. stupeň ZŠ nebo SŠ získanou absolvováním doplňkového pedagogického studia).
- Průběh vzdělávání
Účastník musí absolvovat stanovené povinné předměty, jejichž celkový rozsah je 250 vyučovacích hodin. Předměty jsou zveřejněné zde.
V každém předmětu plní stanovené požadavky, které jsou součástí sylabu každého předmětu (účast ve výuce, absolvování předepsaných povinností), a ukončí ho složením zkoušky, kolokvia nebo získáním zápočtu.
- Podmínky ukončení
Vzdělávání je ukončeno složením závěrečné zkoušky vč. obhajoby závěrečné práce.
Závěrečná zkouška se skládá z předmětů:
- Závěrečná práce
- Zeměpis s didaktikou
Průchod plánem CŽV
Předměty CŽV
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | |
PdF:ZeC101 | Úvod do studia: myslet jako geograf | zk | 5 | 1 | |
PdF:ZeC102 | Fyzická geografie I | k | 4 | 1 | |
PdF:ZeC103 | Humánní geografie I | k | 4 | 1 | |
PdF:ZeC104 | Kartografie a geoinformatika I | k | 4 | 1 | |
PdF:ZeC105 | Fyzická geografie II | zk | 5 | 2 | |
PdF:ZeC106 | Humánní geografie II | zk | 5 | 2 | |
PdF:ZeC107 | Kartografie a geoinformatika II | zk | 5 | 2 | |
PdF:ZeC108 | Integrovaná terénní výuka - Jedovnice | z | 3 | 3 | |
PdF:ZeC109 | Regionální geografie s didaktikou I | k | 4 | 3 | |
PdF:ZeC110 | Didaktika geografie I | k | 4 | 3 | |
PdF:ZeC111 | Závěrečná práce I | z | 2 | 3 | |
PdF:ZeC112 | Regionální geografie s didaktikou II | z | 3 | 4 | |
PdF:ZeC113 | Didaktika geografie II | z | 3 | 4 | |
PdF:ZeC114 | Závěrečná práce II | z | 4 | 4 | |
55 kreditů |