Průchod plánem CŽV
PdF DV24SPUCIT Studium k rozšíření odborné kvalifikace k získání způsobilosti vykonávat speciálněpedagogickou, výchovnou a vzdělávací činnost ve třídách zřízených pro děti, žáky a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami – pro učitele základních a středních škol
Název anglicky: Studium k rozšíření odborné kvalifikace k získání způsobilosti vykonávat speciálněpedagogickou, výchovnou a vzdělávací činnost ve třídách zřízených pro děti, žáky a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami – pro učitele základních a středních škol
profesní vzdělávání, prezenční, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: PdF C-SPUCIT Studium k rozšíření odborné kvalifikace k získání způsobilosti vykonávat sp., v. a vz. činnost ve třídách zřízených pro děti, žáky a studenty se SVP – pro učitele základních a středních škol
profesní vzdělávání, prezenční, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: PdF C-SPUCIT Studium k rozšíření odborné kvalifikace k získání způsobilosti vykonávat sp., v. a vz. činnost ve třídách zřízených pro děti, žáky a studenty se SVP – pro učitele základních a středních škol
Charakteristika plánu CŽV
- Představení plánu CŽV (cíle vzdělávání)Cílem vzdělávání je příprava učitelů pro výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (dále SVP) na ZŠ a SŠ (hlavního i speciálního vzdělávacího proudu), pro speciálně pedagogickou činnost a pro podpůrnou práci nejen se žáky s SVP, ale i s pedagogy školy, kteří žáky se SVP vyučují.
- Cílová skupinaCílovou skupinou jsou absolventi magisterského studia učitelství pro 1. stupeň ZŠ, učitelství pro 2. stupeň ZŠ, učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů na SŠ a vychovatelství.
- Uplatnění absolventaAbsolvent získá způsobilost vykonávat speciálněpedagogickou, výchovnou a vzdělávací činnost ve školách a třídách zřízených pro děti, žáky a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami v souladu s ustanovením § 22 odst. 2 zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a s § 6 odst. 1 písm. b) vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů.
- Podmínky přijetí
Ukončené ukončené vysokoškolské magisterské studium učitelství pro 1. stupeň ZŠ, učitelství pro 2. stupeň ZŠ, učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů na SŠ a vychovatelství.
- Průběh vzdělávání
Účastník musí absolvovat stanovené povinné předměty, jejichž celkový rozsah je 268 vyučovacích hodin. Předměty jsou zveřejněné zde.
V každém předmětu plní stanovené požadavky, které jsou součástí sylabu každého předmětu (účast ve výuce, absolvování předepsaných povinností), a ukončí ho složením zkoušky, kolokvia nebo získáním zápočtu.
- Podmínky ukončení
Vzdělávání je ukončeno složením závěrečné zkoušky vč. obhajoby závěrečné práce.
Závěrečná zkouška se skládá z předmětů:
- Závěrečná práce
- Inkluzivní didaktika
- Speciální pedagogika pro učitele základní a střední školy
Průchod plánem CŽV
Předměty CŽV
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | |
PdF:SPC003 | - | - | 3 | ||
PdF:SPc061 | Speciální pedagogika I | zk | 4 | 1 | |
PdF:SPc091 | Inkluzivní didaktika I – funkční gramotnost | k | 4 | 4 | |
PdF:SPc108 | Speciální pedagogika II | z | 3 | 3 | |
PdF:SPc610 | Výuka žáků se SVP II – poruchy chování a mentální postižení | zk | 5 | 4 | |
PdF:SPc611 | Výuka žáků se SVP III – sluchové, zrakové a tělesné postižení | zk | 5 | 5 | |
PdF:SPc615 | Odborná praxe | z | 8 | 6 | |
PdF:SPc616 | Závěrečná práce | z | 10 | 6 | |
PdF:SPc699 | Inkluzivní vzdělávání | k | 5 | 4 | |
PdF:SPc801 | Logopedie | zk | 4 | 2 | |
PdF:SPc802 | Surdopedie | zk | 4 | 1 | |
PdF:SPc803 | Etopedie | zk | 4 | 1 | |
PdF:SPc804 | Oftalmopedie | zk | 4 | 3 | |
PdF:SPc805 | Výuka žáků se SVP I – narušená komunikační schopnost a specifické poruchy učení | zk | 4 | 3 | |
PdF:SPc806 | Somatopedie | zk | 4 | 2 | |
PdF:SPc812 | Speciálněpedagogická diagnostika | k | 4 | 5 | |
PdF:SPc813 | Strategie podpory v učení a práce s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na ZŠ | k | 4 | 5 | |
PdF:SPc815 | Psychopedie | zk | 4 | 2 | |
PdF:SPc818 | Inkluzivní didaktika II – podpora a provázení v předprofesní a profesní přípravě | zk | 5 | 6 | |
85 kreditů |