Průchod plánem CŽV
profesní vzdělávání, kombinovaný, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: PdF C-ICT Studium k výkonu specializované činnosti – koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií (kombinovaná forma)
Charakteristika plánu CŽV
- Představení plánu CŽV (cíle vzdělávání)Jedná se o 3-semestrové vzdělávání, které připraví učitele na výkon funkce metodika informačních a komunikačních technologií (dále ICT).
- Cílová skupinaCílovou skupinou jsou absolventi vysokoškolského magisterského studia v učitelských oborech nebo magisterského studia v neučitelských oborech doplněného pedagogickou způsobilostí získanou na základě absolvování doplňkového pedagogického studia, kteří mají min. 2-letou pedagogickou praxi.
- Výstupy z učeníAbsolventi:
- získají kvalifikaci ke koordinaci v oblasti ICT
- získají kompetence umožňující kvalifikované metodické působení v oblasti užití ICT ve vzdělávacím procesu
- prohloubí a rozšíří si kompetence k metodickému vedení ostatních učitelů školy v oblasti účelného využití ICT ve vzdělávacím procesu, tvorby ICT plánu a kvalifikovaného plánování a řízení naplnění standardu ICT služeb - Uplatnění absolventaAbsolvent si rozšíří svoji kvalifikaci v souladu s ustanovením § 9 odst. 1 písm. a) vyhlášky č. 317/2005 Sb. o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů.
- Podmínky přijetí
Ukončené vysokoškolské magisterské studium v učitelských oborech nebo magisterské studium v neučitelských oborech doplněné pedagogickou způsobilostí získanou na základě absolvování doplňkového pedagogického studia a minimálně 2-letá pedagogická praxe.
- Průběh vzdělávání
Účastník musí absolvovat stanovené povinné předměty, jejichž celkový rozsah je 250 vyučovacích hodin teoretické výuky (z toho 104 hodin asynchronní online formou). Předměty jsou zveřejněné zde.
V každém předmětu plní stanovené požadavky, které jsou součástí sylabu každého předmětu (účast ve výuce, absolvování předepsaných povinností), a ukončí ho složením zkoušky, kolokvia nebo získáním zápočtu.
- Podmínky ukončení
Vzdělávání je ukončeno složením závěrečné zkoušky vč. obhajoby závěrečné práce.
Závěrečná zkouška se skládá z předmětů:
- Teorie a didaktika
- Závěrečná práce
Průchod plánem CŽV
Předměty CŽV
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | |
PdF:TIca01 | Digitální strategie školy | z | 1 | 1 | |
PdF:TIca02 | Mentorské a koučovací techniky, autoevaluace a portfolio | z | 1 | 1 | |
PdF:TIca03 | ICT v provozu školy, plán rozvoje ICT | z | 1 | 1 | |
PdF:TIca04 | Informační systémy, web a cloudové služby | z | 1 | 1 | |
PdF:TIca05 | Exkurze I | z | 1 | 1 | |
PdF:TIca06 | Digitální technologie ve vzdělávání pracovníků škol | z | 1 | 2 | |
PdF:TIca07 | Andragogika a lektorské dovednosti | z | 1 | 2 | |
PdF:TIca08 | Bezpečnosti ICT, hygiena, ergonomie | z | 1 | 2 | |
PdF:TIca09 | Digitální technologie a počítačové sítě | z | 1 | 2 | |
PdF:TIca10 | Exkurze II | z | 1 | 2 | |
PdF:TIca11 | Pedagogický leadership | z | 1 | 3 | |
PdF:TIca12 | Současné trendy ve vzdělávání a ICT | z | 1 | 3 | |
PdF:TIca13 | ICT v ŠVP a speciální vzdělávací potřeby | z | 1 | 3 | |
PdF:TIca14 | Právní aspekty práce s informacemi | z | 1 | 3 | |
PdF:TIca15 | Stáž | z | 1 | 3 | |
PdF:TIca16 | Závěrečná práce | z | 1 | 3 | |
16 kreditů |