CST:SPNJ002 German D2 - Course Information
SPNJ002 German for hearing impaired students II
Pan-university studiesSpring 2010
- Extent and Intensity
- 2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Lenka Hricová, Ph.D. (lecturer)
PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Ilja Rajdová (assistant) - Guaranteed by
- PhDr. Petr Peňáz
Visual Communication Section – Support Centre for Students with Special Needs
Contact Person: Mgr. Ilja Rajdová - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 15 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/15, only registered: 0/15, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/15 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Applied Biochemistry (programme PřF, B-AB)
- Applied Informatics (programme FI, B-AP)
- DAP Special Education Teacher Education for Lower Secondary Schools (programme PdF, C-CV)
- Geology, Hydrogeology and Geochemistry (programme PřF, M-GE, specialization Geology and Hydrogeology)
- Informatics (programme FI, B-IN)
- Law (programme PrF, M-PPV)
- Special Education (programme PdF, B-SPD) (2)
- Special Education (programme PdF, B-SPD, specialization Logopedy)
- Special Education (programme PdF, B-SPD, specialization Ostatní pedie)
- Special Education (programme PdF, C-CV)
- Special Education (programme PdF, C-CV, specialization Čtvrtá specializace)
- Special Education (programme PdF, C-CV, specialization Základní studium)
- Special Education (programme PdF, M-SPD)
- Special Education (programme PdF, N-SPD) (2)
- Special Education (programme PdF, N-SPD, specialization Logopedy) (2)
- Special Education (programme PdF, N-SPD, specialization Ostatní pedie) (2)
- Special Education (programme PdF, N-SPD, specialization Více vad) (2)
- Special Education (programme PdF, N-SS)
- Special Education (programme PdF, Rig-SPD)
- Special Education for Education (programme PdF, B-SPE)
- Special Education for Education (programme PdF, B-TV)
- Special Education (programme PdF, D-SPD) (2)
- Upper Secondary School Teacher Training in Special Education (programme PdF, M-SS)
- Lower Secondary School Teacher Training in Special Education (programme PdF, M-ZS4)
- Lower Secondary School Teacher Training in Special Education (programme PdF, M-ZS5)
- Lower Secondary School Teacher Training in Special Education (programme PdF, N-ZS)
- Upper Secondary School Teacher Training in Art (programme PdF, M-SS)
- Human Nutrition (programme LF, B-SZ)
- Course objectives (in Czech)
- Student si v rámci tohoto předmětu prohloubí znalosti a dovednosti získané v předchozích kurzech němčiny (Němčina pro neslyšící 1). Student získá dovednosti na jazykové úrovni B1 dle Evropského referenčního rámce. Student bude rozumět nejdůležitějším bodům o aktuálních a známých tématech v krátkých novinových článcích, hlavním myšlenkám komentářů a rozhovorů v novinách a časopisech. Bude umět z kontextu odhadnout význam jemu neznámých slov, „přelétnout“ krátké texty a zjistit důležitá fakta a informace. Student bude rozumět standardním úředním dopisům, v příběhu rozumí ději, který je jasně členěn a pozná nejdůležitější epizody a události. Student bude rozumět tématům, která ho zajímají a jsou mu známá, někdy se však vyjadřuje nesrozumitelně, pokud chce přesně vyjádřit konkrétní myšlenku. Bude umět vyjádřit své pocity, své osobní mínění,... Student bude umět napsat jednoduchý a souvislý text k různým tématům z okruhu svých zájmů a vyjádřit své osobní názory a mínění, napsat email nebo odpověď na inzerát.
- Syllabus
- Themen: Mein Studium, Lebenslauf – CV, Charakteristik, Reisen, Deutschsprachige Länder, Meine Heimatsstadt, Süchtigkeiten, Meine Lektüre, Zwischenmenschliche Beziehungen, Meine Zukunftspläne. Grammatik: würden + Infinitiv für Wünsche, Träume und Fantasien; „Inf. mit zu“, Präteritum; Plusquamperfekt, Nebensätze mit als, wenn und nachdem, würd-, könnt- und sollt- für Pläne, Vorschläge und Optionen, direkte und indirekte Fragesätze, Personalpronomen im Akkusativ; Orts- und Richtungsangaben Reflexive Verben; Reflexivpronomen im Dativ und Akkusativ, Relativsätze + Relativpronomen, Finalsatz mit um…zu; Futur I, Passiv Präsens.
- Literature
- DALLAPIAZZA, Rosa-Maria. Tangram : Deutsch als Fremdsprache. 2. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2002, 1 sv. ISBN 3190015848. info
- Teaching methods
- theoretical preparation, practical teaching, group work, homeworks, discussion / interview
- Assessment methods
- Written test (it is necessary to successfully cope with 75% correct answers), oral exam.
- Language of instruction
- German
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Spring 2010, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/cus/spring2010/SPNJ002