CST:SPNJ002 Němčina N2 - Informace o předmětu
SPNJ002 Němčina pro neslyšící II
Celouniverzitní studiajaro 2010
- Rozsah
- 2/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Lenka Hricová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ilja Rajdová (pomocník) - Garance
- PhDr. Petr Peňáz
Oddělení vizuální komunikace – Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Kontaktní osoba: Mgr. Ilja Rajdová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15 - Mateřské obory/plány
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-AB)
- Aplikovaná informatika (program FI, B-AP)
- DAP Speciální pedagogika pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Geologie, hydrogeologie a geochemie (program PřF, M-GE, směr Geologie a hydrogeologie)
- Informatika (program FI, B-IN)
- Právo (program PrF, M-PPV)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD, směr Logopedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD, směr Ostatní pedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV)
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV, směr Čtvrtá specializace)
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV, směr Základní studium)
- Speciální pedagogika (program PdF, M-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Logopedie) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Ostatní pedie) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Více vad) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SS)
- Speciální pedagogika (program PdF, Rig-SPD)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Speciální pedagogika (tříleté) (program PdF, D-SPD) (2)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Výživa člověka (program LF, B-SZ)
- Cíle předmětu
- Student si v rámci tohoto předmětu prohloubí znalosti a dovednosti získané v předchozích kurzech němčiny (Němčina pro neslyšící 1). Student získá dovednosti na jazykové úrovni B1 dle Evropského referenčního rámce. Student bude rozumět nejdůležitějším bodům o aktuálních a známých tématech v krátkých novinových článcích, hlavním myšlenkám komentářů a rozhovorů v novinách a časopisech. Bude umět z kontextu odhadnout význam jemu neznámých slov, „přelétnout“ krátké texty a zjistit důležitá fakta a informace. Student bude rozumět standardním úředním dopisům, v příběhu rozumí ději, který je jasně členěn a pozná nejdůležitější epizody a události. Student bude rozumět tématům, která ho zajímají a jsou mu známá, někdy se však vyjadřuje nesrozumitelně, pokud chce přesně vyjádřit konkrétní myšlenku. Bude umět vyjádřit své pocity, své osobní mínění,... Student bude umět napsat jednoduchý a souvislý text k různým tématům z okruhu svých zájmů a vyjádřit své osobní názory a mínění, napsat email nebo odpověď na inzerát.
- Osnova
- Themen: Mein Studium, Lebenslauf – CV, Charakteristik, Reisen, Deutschsprachige Länder, Meine Heimatsstadt, Süchtigkeiten, Meine Lektüre, Zwischenmenschliche Beziehungen, Meine Zukunftspläne. Grammatik: würden + Infinitiv für Wünsche, Träume und Fantasien; „Inf. mit zu“, Präteritum; Plusquamperfekt, Nebensätze mit als, wenn und nachdem, würd-, könnt- und sollt- für Pläne, Vorschläge und Optionen, direkte und indirekte Fragesätze, Personalpronomen im Akkusativ; Orts- und Richtungsangaben Reflexive Verben; Reflexivpronomen im Dativ und Akkusativ, Relativsätze + Relativpronomen, Finalsatz mit um…zu; Futur I, Passiv Präsens.
- Literatura
- DALLAPIAZZA, Rosa-Maria. Tangram : Deutsch als Fremdsprache. 2. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2002, 1 sv. ISBN 3190015848. info
- Výukové metody
- teoretická výuka, praktická výuka, domácí příprava, diskuse / rozhovor
- Metody hodnocení
- Písemný test (k úspěšnému splnění je potřeba zodpovědět 75% otázek) a ústní zkouška z osvojených znalostí a dovedností v rozsahu probraných témat.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Materiály ke studiu, učebnice a literatura: 1. Studijní materiály vytvořené vyučujícími předmětu. 2. Tangram: Kursbuch. Ismaning: Max Hueber Verlag. ISBN 3-19-011854-2 3. Tangram: Arbeitsbuch. Ismaning: Max Hueber Verlag. ISBN 3-19-011854-2
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/cus/jaro2010/SPNJ002