CST:SPAJ001 Angličtina N1 - Informace o předmětu
SPAJ001 Angličtina pro neslyšící I
Celouniverzitní studiajaro 2012
- Rozsah
- 2/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Zuzana Fonioková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ilja Rajdová (pomocník) - Garance
- PhDr. Petr Peňáz
Celouniverzitní studia
Kontaktní osoba: Mgr. Ilja Rajdová
Dodavatelské pracoviště: Celouniverzitní studia - Předpoklady
- Nejzákladnější znalost angličtiny (zhruba úroveň A1 podle SERR)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-AB)
- Aplikovaná informatika (program FI, B-AP)
- DAP Speciální pedagogika pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Právo (program PrF, M-PPV)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD, směr Logopedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD, směr Ostatní pedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV)
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV, směr Čtvrtá specializace)
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV, směr Základní studium)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Logopedie) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Ostatní pedie) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Více vad) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SS)
- Speciální pedagogika (program PdF, Rig-SPD)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Speciální pedagogika (tříleté) (program PdF, D-SPD) (2)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Cíle předmětu
- Znalost angličtiny na úrovni A2 podle SERR - schopnost rozumět jednoduchým textům, mluvit/psát o sobě a druhých lidech, vytvářet jednoduché popisy, používat přítomný čas prostý a průběhový, minulý čas prostý a budoucí čas + předpřítomný čas v několika základních případech, napsat formální a neformální e-mail.
- Osnova
- Lesson 1 - Where are they from? • VOCABULARY ( numbers, countries, nationalities, days, months) • GRAMMAR (present simple TO BE, pronouns) • PRACTICAL LANGUAGE: Saying hello Lesson 2 - What’s in your handbag? • VOCABULARY (common objects, family) • GRAMMAR (plurals, articles, determiners) • PRACTICAL LANGUAGE: classroom language Lesson 3 – Who’s your ideal partner? • VOCABULARY (basic verb phrases) • GRAMMAR (present simple, object pronouns) • WRITING (an informal letter / e-mail) Lesson 4 - What do you do? • VOCABULARY (jobs) • GRAMMAR (possessive ‘s, a, an + jobs) • PRACTICAL LANGUAGE: At a hotel Lesson 5 - What does he look like? • VOCABULARY (adjectives) • GRAMMAR (using adjectives, telling the time, prepositions of time, ordinal numbers, writing the date) Lesson 6 - What do you do every day? • VOCABULARY (daily routine) • GRAMMAR (adverbs of frequency) Lesson 7 - what are you doing at the moment? • VOCABULARY (verb phrases GO, HAVE, GET) • GRAMMAR (present continuous) Lesson 8 - How do I get to the nearest bus stop? • VOCABULARY (town and city) • GRAMMAR (present simple x present continuous) • PRACTICAL LANGUAGE: Giving directions Lesson 9 - Can you swim? • VOCABULARY (more verb phrases) • GRAMMAR (can / can't) Lesson 10 - What do you like doing in your free time? • VOCABULARY (leisure time activities + housework) • GRAMMAR (like + -ing, would like + to, possessive pronouns – mine, yours, etc.) • PRACTICAL LANGUAGE: Speaking about likes and dislikes Lesson 11 - Where were you last night? • VOCABULARY (past time expressions) • GRAMMAR (past simple of the verb TO BE) Lesson 12 - Where did you go on holiday last summer? • VOCABULARY (holidays; weather) • GRAMMAR (past simple, regular & irregular verbs) • WRITING (a postcard) Lesson 13 - Is there a bed in the bedroom? • VOCABULARY (prepositions of place, houses and furniture) • GRAMMAR (there is/are, there was/were) • WRITING: Booking a hotel room Lesson 14 - How much milk do you have? • VOCABULARY (food and drinks) • GRAMMAR (determiners, quantifiers) • WRITING: Recipe Lesson 15 - Where are you going for holidays? • VOCABULARY (revision) • GRAMMAR (be going to - plans, predictions) • WRITING: E-mail to a friend Lesson 16 - Will it rain tomorrow? • VOCABULARY (weather) • GRAMMAR (will - predictions, decisions, offers, promises; will or going to?) Lesson 17 - Is a mosquito more dangerous than a bear? • VOCABULARY (adjectives, animals) • GRAMMAR (comparative & superlative adjectives) Lesson 18 - Where can I eat well in Brno? • VOCABULARY (adverbs) • GRAMMAR (use of adverbs) Lesson 19 - Have you ever been to Italy? • VOCABULARY (past participle of irregular verbs) • GRAMMAR (present perfect) Lesson 20 - Have you read the book? How was it? • VOCABULARY (phrasal verbs review) • GRAMMAR (present perfect x past simple)
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtem. Požadavky k zápočtu: aktivní účast na hodinách (max. 2 absence za semestr), splnění požadavků učitele (domácí úkoly, průběžné testy apod.), závěrečný test s výsledkem minimálně 60%.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://elf.phil.muni.cz/elf/course/view.php?id=3192
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/cus/jaro2012/SPAJ001