CST:SPAJ001 Angličtina N1 - Informace o předmětu
SPAJ001 Angličtina pro neslyšící I
Celouniverzitní studiapodzim 2005
- Rozsah
- 2/2. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Šárka Haklová (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (přednášející)
Mgr. Jakub Mareček (cvičící) - Garance
- PhDr. Petr Peňáz
Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky – Rektorát
Kontaktní osoba: Mgr. Jakub Mareček - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/10, pouze zareg.: 0/10, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/10 - Mateřské obory/plány
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-AB)
- Aplikovaná informatika (program FI, B-AP)
- DAP Speciální pedagogika pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Geologie, hydrogeologie a geochemie (program PřF, M-GE, směr Geologie a hydrogeologie)
- Informatika (program FI, B-IN)
- Právo (program PrF, M-PPV)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD, směr Logopedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD, směr Ostatní pedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV)
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV, směr Čtvrtá specializace)
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV, směr Základní studium)
- Speciální pedagogika (program PdF, M-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Logopedie) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Ostatní pedie) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Více vad) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SS)
- Speciální pedagogika (program PdF, Rig-SPD)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Speciální pedagogika (tříleté) (program PdF, D-SPD) (2)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS4, směr Speciální pedagogika)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Výživa člověka (program LF, B-SZ)
- Cíle předmětu
- Kurz Angličtina pro neslyšící je koncipován jako třísemestrální a je určen pro neslyšící, příp. jinak sluchově postižené studenty všech fakult jako alternativa k povinné výuce odborné angličtiny, pokud je na jejich oborech předepsána. V prvních dvou částech tohoto kurzu (Angličtina pro neslyšící I-II) si studenti osvojí základy anglické gramatiky a slovní zásobu používanou v definicích výkladových slovníků pro středně pokročilé studenty, přečtou si dvě kratší prózy ve zjednodušeném vydání a napíší několik krátkých slohových prací. Ve třetí části (Angličtina pro neslyšící III) studenti přečtou podstatnou část anglicky psané učebnice z oboru, který studují, seznámí se s obecně akademickou slovní zásobou a výstavbou odborného textu.
- Osnova
- Gramatika podle The Good Grammar Book: základy (sekce 1 + 8) - přítomné časy (2) - vyjadřování budoucnosti (3) - minulé časy (4) - perfektní časy (5) - modální slovesa (6) - trpný rod (7) - používání infinitivu a gerundia sloves (9) - předložky (20) - členy (11) - determinující výrazy (12). Slovní zásoba v rozsahu přibližně 1000 slov.
- Literatura
- SWAN, Michael a Catherine WALTER. The Good Grammar Book. Oxford: Oxford University Press, 2001, 324 s. ISBN 0-19-431520-7. info
- CANNEY, John F., J. Philip GOLDBERG a Diane O'CONNOR. Working on words. Washington: Gallaudet College Press, 1981, 260 s. ISBN 0-913580-72-4. info
- Macmillan Essential Dictionary for Learners of English. Oxford: Macmillan Education, 2003, 861 s. ISBN 140501427X. info
- Metody hodnocení
- V průběhu semestru mohou studenti získat až 100 bodů: 12 bodů za aktivní účast v hodinách; 36 bodů za (včasné a pečlivé) vypracování domácích úloh; 32 (8+8+16) bodů v testech (v 5. a 9. týdnu semestru a v 1. týdnu zkouškového období); 10 bodů za domácí četbu (kontrolováno v 7. týdnu); 10 bodů za krátké slohové práce vycházející z domácí četby (k odevzdání v 7. a 11. týdnu). Pro úspěšné absolvování kurzu je třeba získat alespoň 75 bodů.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://www.phil.muni.cz/elf/course/view.php?id=187
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2005, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/cus/podzim2005/SPAJ001