CST:SPNJ003 Němčina N3 - Informace o předmětu
SPNJ003 Němčina pro neslyšící III
Celouniverzitní studiapodzim 2011
- Rozsah
- 2/2. 2 kr. (plus 2 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Lenka Hricová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ilja Rajdová (pomocník) - Garance
- PhDr. Petr Peňáz
Oddělení vizuální komunikace – Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Kontaktní osoba: Mgr. Ilja Rajdová - Předpoklady
- SPNJ002 Němčina pro neslyšící II nebo vstupní test
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15 - Mateřské obory/plány
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-AB)
- Aplikovaná informatika (program FI, B-AP)
- DAP Speciální pedagogika pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Právo (program PrF, M-PPV)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD, směr Logopedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD, směr Ostatní pedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV)
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV, směr Čtvrtá specializace)
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV, směr Základní studium)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Logopedie) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Ostatní pedie) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Více vad) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SS)
- Speciální pedagogika (program PdF, Rig-SPD)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Speciální pedagogika (tříleté) (program PdF, D-SPD) (2)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Cíle předmětu
- Student si v rámci tohoto předmětu prohloubí znalosti a dovednosti získané v předchozích kurzech němčiny (Němčina pro neslyšící 1 a 2). Student získá dovednosti na jazykové úrovni B2 dle Evropského referenčního rámce. Student bude rozumět nejdůležitějším bodům o aktuálních a známých tématech v krátkých novinových článcích, hlavním myšlenkám komentářů a rozhovorů v novinách a časopisech. umět z kontextu odhadnout význam jemu neznámých slov, umí „přelétnout“ krátké texty a zjistit důležitá fakta a informace. Bude rozumět standardním úředním dopisům, v příběhu rozumí ději, který je jasně členěn a pozná nejdůležitější epizody a události. Student bude umět přirozeným způsobem zahájit, udržovat a ukončit konverzaci a úspěšně střídat role posluchače a mluvčího. Je schopen zúčastnit se dlouhých rozhovorů, umí odůvodnit a obhájit své názory, vyjádřit své pocity v nejrůznější intenzitě. Student bude umět psát podrobné texty typu slohové práce na témata, která ho zajímají. Umí písemně shrnout informace z různých pramenů a médií, v textu je schopen vyzdvihnout důležité body.
- Osnova
- Themen: Universitätsleben, Bewerbung, Persönlichkeiten (meines Faches), EU, Kulturelle Besonderheiten, Mein Lieblingsland, mein Traumland, Gesunder Lebensstil, Medien und Internet, Beziehungsvielfalt und Probleme im Zusammenleben, Vorbereitet für den Beruf? Grammatik: Nebensätze mit damit und ohne…zu + Inf.; Nebensätze mit seit, bis, während, bevor Originalform des Konjunktivs II. und würd- + Inf.; irreale Wünsche und Vergleiche Nebensätze mit so dass und so…, dass; Hauptsätze mit deshalb und also Genitiv nach Nomen und Präpositionen; brauchen als Verb und Modalverb Pronominaladverbien dafür, dazu, damit… und Fragepronomen wofür, wozu, womit…; Adjektive im Genitiv Hauptsätze mit denn; Nebensätze mit da; schwache Deklination Nebensätze mit statt…zu + Inf., anstatt dass, statt + Genitiv Zustandspassiv mit sein; Passiv im Präteritum, Perfekt, Plusquamperfekt und Futur I. Passivsätze ohne Subjekt und mit es Partizip Präsens und Partizip Perfekt als Adjektive; Verben als Nomen.
- Literatura
- doporučená literatura
- DALLAPIAZZA, Rosa-Maria. Tangram : Deutsch als Fremdsprache. 2. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2002, 1 sv. ISBN 3190116164. info
- Výukové metody
- teoretická výuka, praktická výuka, domácí příprava, diskuse / rozhovor
- Metody hodnocení
- Písemný test (k úspěšnému splnění je potřeba zodpovědět 75% otázek) a ústní zkouška z osvojených znalostí a dovedností v rozsahu probraných témat.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Materiály ke studiu, učebnice a literatura: 1. Studijní materiály vytvořené vyučujícími předmětu. 2. Tangram: Kursbuch. Ismaning: Max Hueber Verlag. ISBN 3-19-011854-2 3. Tangram: Arbeitsbuch. Ismaning: Max Hueber Verlag. ISBN 3-19-011854-2
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/cus/podzim2011/SPNJ003