SPNJ003 Němčina pro neslyšící III

Celouniverzitní studia
podzim 2011
Rozsah
2/2. 2 kr. (plus 2 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Lenka Hricová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ilja Rajdová (pomocník)
Garance
PhDr. Petr Peňáz
Oddělení vizuální komunikace – Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Kontaktní osoba: Mgr. Ilja Rajdová
Předpoklady
SPNJ002 Němčina pro neslyšící II nebo vstupní test
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student si v rámci tohoto předmětu prohloubí znalosti a dovednosti získané v předchozích kurzech němčiny (Němčina pro neslyšící 1 a 2). Student získá dovednosti na jazykové úrovni B2 dle Evropského referenčního rámce. Student bude rozumět nejdůležitějším bodům o aktuálních a známých tématech v krátkých novinových článcích, hlavním myšlenkám komentářů a rozhovorů v novinách a časopisech. umět z kontextu odhadnout význam jemu neznámých slov, umí „přelétnout“ krátké texty a zjistit důležitá fakta a informace. Bude rozumět standardním úředním dopisům, v příběhu rozumí ději, který je jasně členěn a pozná nejdůležitější epizody a události. Student bude umět přirozeným způsobem zahájit, udržovat a ukončit konverzaci a úspěšně střídat role posluchače a mluvčího. Je schopen zúčastnit se dlouhých rozhovorů, umí odůvodnit a obhájit své názory, vyjádřit své pocity v nejrůznější intenzitě. Student bude umět psát podrobné texty typu slohové práce na témata, která ho zajímají. Umí písemně shrnout informace z různých pramenů a médií, v textu je schopen vyzdvihnout důležité body.
Osnova
  • Themen: Universitätsleben, Bewerbung, Persönlichkeiten (meines Faches), EU, Kulturelle Besonderheiten, Mein Lieblingsland, mein Traumland, Gesunder Lebensstil, Medien und Internet, Beziehungsvielfalt und Probleme im Zusammenleben, Vorbereitet für den Beruf? Grammatik: Nebensätze mit damit und ohne…zu + Inf.; Nebensätze mit seit, bis, während, bevor Originalform des Konjunktivs II. und würd- + Inf.; irreale Wünsche und Vergleiche Nebensätze mit so dass und so…, dass; Hauptsätze mit deshalb und also Genitiv nach Nomen und Präpositionen; brauchen als Verb und Modalverb Pronominaladverbien dafür, dazu, damit… und Fragepronomen wofür, wozu, womit…; Adjektive im Genitiv Hauptsätze mit denn; Nebensätze mit da; schwache Deklination Nebensätze mit statt…zu + Inf., anstatt dass, statt + Genitiv Zustandspassiv mit sein; Passiv im Präteritum, Perfekt, Plusquamperfekt und Futur I. Passivsätze ohne Subjekt und mit es Partizip Präsens und Partizip Perfekt als Adjektive; Verben als Nomen.
Literatura
    doporučená literatura
  • DALLAPIAZZA, Rosa-Maria. Tangram : Deutsch als Fremdsprache. 2. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2002, 1 sv. ISBN 3190116164. info
Výukové metody
teoretická výuka, praktická výuka, domácí příprava, diskuse / rozhovor
Metody hodnocení
Písemný test (k úspěšnému splnění je potřeba zodpovědět 75% otázek) a ústní zkouška z osvojených znalostí a dovedností v rozsahu probraných témat.
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Materiály ke studiu, učebnice a literatura: 1. Studijní materiály vytvořené vyučujícími předmětu. 2. Tangram: Kursbuch. Ismaning: Max Hueber Verlag. ISBN 3-19-011854-2 3. Tangram: Arbeitsbuch. Ismaning: Max Hueber Verlag. ISBN 3-19-011854-2
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009, podzim 2009, jaro 2010, podzim 2010, jaro 2011, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, podzim 2014, jaro 2015.