CST:SPCJ004 Čeština N4 - Informace o předmětu
SPCJ004 Čeština pro neslyšící IV
Celouniverzitní studiapodzim 2015
- Rozsah
- 2/2. 2 kr. (plus 2 za zk). Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Ilja Rajdová (přednášející)
Mgr. Lucie Štefková (přednášející)
Mgr. Jana Mikulíková Wagnerová (cvičící) - Garance
- PhDr. Petr Peňáz
Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Kontaktní osoba: Mgr. Ilja Rajdová
Dodavatelské pracoviště: Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SPCJ004/A: Čt 1. 10. až Út 22. 12. Čt 14:40–16:15 117, Po 5. 10. až Út 22. 12. Po 13:00–14:35 117, I. Rajdová, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením.
SPCJ004/B: St 30. 9. až Út 22. 12. St 9:40–11:15 117, Po 5. 10. až Út 22. 12. Po 14:00–15:35 108, L. Štefková, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením. - Předpoklady
- SPCJ003 Čeština pro neslyšící III
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-AB)
- Aplikovaná informatika (program FI, B-AP)
- DAP Speciální pedagogika pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Právo (program PrF, M-PPV)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD, směr Logopedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD, směr Ostatní pedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV)
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV, směr Čtvrtá specializace)
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV, směr Základní studium)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Logopedie) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Ostatní pedie) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Více vad) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SS)
- Speciální pedagogika (program PdF, Rig-SPD)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Speciální pedagogika (tříleté) (program PdF, D-SPD) (2)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Cíle předmětu
- Kurz Čeština pro neslyšící je koncipován jako dvouletý (čtyřsemestrální), jeho cílem je postupné zlepšování komunikačních dovedností neslyšících studentů v českém jazyce (Čeština pro neslyšící I a II) a rozvíjení schopnosti studentů pracovat s odbornými texty a sami je vytvářet (Čeština pro neslyšící III a IV). Důraz bude kladen především na porozumění psaným textům. V rámci kurzu se studenti také seznámí se základními příručkami češtiny, naučí se s nimi pracovat a vyhledávat v nich potřebné informace. V průběhu celého kurzu je také kladen důraz na rozšiřování slovní zásoby neslyšících studentů, s čímž souvisí také rozvíjení schopnosti zvládnout obecné požadavky související s vysokoškolským studiem (komunikace s vyučujícími, schopnost rychle se orientovat v systému studia atd.).
- Osnova
- 1. Odborný text, postup při psaní odborného textu
- 2. Principy členění textu, odstavec, odstavcové skupiny
- 3. Kompoziční funkce a jejich využití
- 4. Esej
- 5. Abstrakt
- 6. Úvod do výzkumu (typy, fáze, hypotézy)
- 7. Základní metody výzkumu
- 8. Zpracování výsledků výzkumu
- 9. Prezentace
- Výukové metody
- E-learning, samostatná produkce odborných textů
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zkouškou, která spočívá v obhajobě seminární práce.
- Informace učitele
- https://elf.phil.muni.cz/elf2/course/view.php?id=1447
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/cus/podzim2015/SPCJ004