CST:SPA002 Angličtina N2 - Informace o předmětu
SPA002 Angličtina pro neslyšící II
Celouniverzitní studiapodzim 2016
- Rozsah
- 2/2/0. 2 kr. (plus 2 za zk). Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Zuzana Fonioková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Lenka Tóthová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ilja Rajdová (pomocník)
Mgr. et Mgr. Eva Barnová (cvičící)
Mgr. Tomáš Kvítek (cvičící)
Mgr. et Mgr. Hana Mihai (cvičící) - Garance
- PhDr. Petr Peňáz
Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Kontaktní osoba: Mgr. Ilja Rajdová
Dodavatelské pracoviště: Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-AB)
- Aplikovaná informatika (program FI, B-AP)
- DAP Speciální pedagogika pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Právo (program PrF, M-PPV)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD, směr Logopedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD, směr Ostatní pedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV)
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV, směr Čtvrtá specializace)
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV, směr Základní studium)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Logopedie) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Ostatní pedie) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Více vad) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SS)
- Speciální pedagogika (program PdF, Rig-SPD)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Speciální pedagogika (tříleté) (program PdF, D-SPD) (2)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Osnova
- Lesson 1 - What are they like? VOCABULARY: family, personality adjectives GRAMMAR: present tenses revision, questions WRITING: describing yourself PRACTICAL LANGUAGE: classroom language
- Lesson 2 - The man who is sitting next to me has a big nose VOCABULARY: body, prepositions of place, prepositions of time (before, after, until) GRAMMAR: relative clauses (defining and non-defining), so, because, although, when... PRACTICAL LANGUAGE: saying hello + goodbye
- Lesson 3 - What was he doing when you saw him? VOCABULARY: holidays, weather prepositions of time, irregular verbs GRAMMAR: past simple revision, past continuous, who + what - subject/ object (questions with and without auxiliaries) WRITING: postcard/e-mail from holidays PRACTICAL LANGUAGE: at the airport
- Lesson 4 - What are you going to wear to the party? VOCABULARY: clothes (What are you going to wear?), opposite verbs GRAMMAR: future tenses: will, going to, present continuous WRITING: informal e-mail (information about a planned trip/ holiday camp)
- Lesson 5 - I've known my husband for twelve years VOCABULARY: verb phrases - make, do, take GRAMMAR: present perfect simple +for, since, yet, already (x past simple)
- Lesson 6 - A horse is faster than a donkey VOCABULARY: adjectives and adverbs, animals GRAMMAR: adjectives and adverbs revision (comparative + superlative, as...as, superlative + ever + present perfect) PRACTICAL LANGUAGE: agreeing/ disagreeing
- Lesson 7 - Have we been to this restaurant before? VOCABULARY: time expressions, food and restaurants GRAMMAR: tense review PRACTICAL LANGUAGE: apologies
- Lesson 8 - The film is based on a true story VOCABULARY: films + books GRAMMAR: passive (present and past simple and future) WRITING: film/ book review PRACTICAL LANGUAGE: Talking about films
- Lesson 9 - To be, or not to be? VOCABULARY: verbs + ing , verbs + to GRAMMAR: uses of infinitive (purpose, have something done, certain verbs), verbs followed by –ing PRACTICAL LANGUAGE: feelings + opinions
- Lesson 10 - I am tired because I have too much to do VOCABULARY: noun formation, adjectives ending -ed or -ing GRAMMAR: have to, don’t have to, must, mustn’t, should, may, might PRACTICAL LANGUAGE: asking politely
- Lesson 11 - I've a terrible flu VOCABULARY: health and lifestyle, illnesses GRAMMAR: quantifiers: most, none, both, all, (n)either, too, too much/many, (not) enough; something, nothing, anybody, everywhere... WRITING: CV PRACTICAL LANGUAGE: expressing wish
- Lesson 12 VOCABULARY: word formation REVISION AND EXAM PRACTICE
- Výukové metody
- individual work and pair-work activities, e-learning (elf), homework assignments
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/cus/podzim2016/SPA002