SPUAJ002 Academic writing for students with learning differences

Celouniverzitní studia
podzim 2017
Rozsah
1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jana Kollárová (přednášející)
Mgr. Markéta Oplatková Plocková (přednášející)
Garance
PhDr. Petr Peňáz
Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Kontaktní osoba: Mgr. Ilja Rajdová
Dodavatelské pracoviště: Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SPUAJ002/Skupina_A: St 20. 9. až Pá 22. 12. St 9:30–11:05 108, M. Oplatková Plocková
SPUAJ002/Skupina_B: St 20. 9. až Pá 22. 12. St 13:25–15:00 106, J. Kollárová
Předpoklady
SOUHLAS
Před zapsáním kurzu je doporučeno absolvovat předmět SPUAJ001.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 8 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/8, pouze zareg.: 0/8, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/8
Jiné omezení: V období Jaro 2017 předmět nelze zapsat
Cíle předmětu
Cílem kurzu je pomoci studentům se specifickými poruchami učení osvojit si dovednosti a strategie, které jim umožní lépe zvládat psaní textů v akademické angličtině. Studenti budou analyzovat typické příklady akademických textů (na úrovni stavby textu, odstavce i věty) a texty budou také sami konstruovat. V neposlední řadě se seznámí s technikami revize textu a možnostmi spolupráce se spolužáky (peer review).
Osnova
  • Unit 1: Strategie psaní, psaní za různým účelem, internetové zdroje
  • Unit 2: Osnova psaného textu, úvod, hlavní stať, závěr, uspořádání odstavců, spojovací výrazy a znamení
  • Unit 3: Struktura odstavce z pohledu psaní, rozpracování odstavců osnovy, propojení odstavců
  • Unit 4: Formální styl a jeho znaky, formální psaní, gramatické struktury a fráze ve formálním stylu
  • Unit 5: Charakteristické rysy finálního odborného textu, korektury/kontrola, vzájemné hodnocení (peer review)
Literatura
    doporučená literatura
  • FOLSE, Keith S., Elena Vestri SOLOMON a David CLABEAUX. Great writing. From great paragraphs to great essays. Third edition. Boston: Heinle Cengage Learning, 2015, xv, 248. ISBN 9781285750613. info
  • LANGAN, John. College writing skills with readings. Ninth edition. New York, N.Y.: McGraw-Hill, 2014, xxx, 770. ISBN 9780078036279. info
  • FOLSE, Keith S., April MUCHMORE-VOKOUN a Elena Vestri SOLOMON. Great writing. Great essays. Fourth edition. Boston: Heinle Cengage Learning, 2014, xv, 210. ISBN 9781285750620. info
  • FOLSE, Keith S., April MUCHMORE-VOKOUN a Elena Vestri SOLOMON. Great writing. Great paragraphs. Fourth edition. Boston: Heinle Cengage Learning, 2014, xvi, 302. ISBN 9781285750606. info
  • BOUCHARD, Margaret. Comprehension strategies for English language learners : 30 research-based reading strategies that help students read, understand, and really learn content from their textbooks and other nonfiction materials. New York: Scholastic, 2005, 128 stran. ISBN 0439554284. info
    neurčeno
  • + vlastní materiály vyučujícího
Výukové metody
interaktivní jazykový seminář
Metody hodnocení
Požadavky k zápočtu: docházka, aktivní práce v semináři, písemná práce (sestavení textu v akademické angličtině).
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2017, jaro 2018, podzim 2022.