CST:SPUAJ002 Academic writing for LD 2 - Informace o předmětu
SPUAJ002 Academic writing for students with learning differences
Celouniverzitní studiapodzim 2017
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jana Kollárová (přednášející)
Mgr. Markéta Oplatková Plocková (přednášející) - Garance
- PhDr. Petr Peňáz
Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Kontaktní osoba: Mgr. Ilja Rajdová
Dodavatelské pracoviště: Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SPUAJ002/Skupina_A: St 20. 9. až Pá 22. 12. St 9:30–11:05 108, M. Oplatková Plocková
SPUAJ002/Skupina_B: St 20. 9. až Pá 22. 12. St 13:25–15:00 106, J. Kollárová - Předpoklady
- SOUHLAS
Před zapsáním kurzu je doporučeno absolvovat předmět SPUAJ001. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 8 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/8, pouze zareg.: 0/8, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/8
Jiné omezení: V období Jaro 2017 předmět nelze zapsat - Cíle předmětu
- Cílem kurzu je pomoci studentům se specifickými poruchami učení osvojit si dovednosti a strategie, které jim umožní lépe zvládat psaní textů v akademické angličtině. Studenti budou analyzovat typické příklady akademických textů (na úrovni stavby textu, odstavce i věty) a texty budou také sami konstruovat. V neposlední řadě se seznámí s technikami revize textu a možnostmi spolupráce se spolužáky (peer review).
- Osnova
- Unit 1: Strategie psaní, psaní za různým účelem, internetové zdroje
- Unit 2: Osnova psaného textu, úvod, hlavní stať, závěr, uspořádání odstavců, spojovací výrazy a znamení
- Unit 3: Struktura odstavce z pohledu psaní, rozpracování odstavců osnovy, propojení odstavců
- Unit 4: Formální styl a jeho znaky, formální psaní, gramatické struktury a fráze ve formálním stylu
- Unit 5: Charakteristické rysy finálního odborného textu, korektury/kontrola, vzájemné hodnocení (peer review)
- Literatura
- doporučená literatura
- FOLSE, Keith S., Elena Vestri SOLOMON a David CLABEAUX. Great writing. From great paragraphs to great essays. Third edition. Boston: Heinle Cengage Learning, 2015, xv, 248. ISBN 9781285750613. info
- LANGAN, John. College writing skills with readings. Ninth edition. New York, N.Y.: McGraw-Hill, 2014, xxx, 770. ISBN 9780078036279. info
- FOLSE, Keith S., April MUCHMORE-VOKOUN a Elena Vestri SOLOMON. Great writing. Great essays. Fourth edition. Boston: Heinle Cengage Learning, 2014, xv, 210. ISBN 9781285750620. info
- FOLSE, Keith S., April MUCHMORE-VOKOUN a Elena Vestri SOLOMON. Great writing. Great paragraphs. Fourth edition. Boston: Heinle Cengage Learning, 2014, xvi, 302. ISBN 9781285750606. info
- BOUCHARD, Margaret. Comprehension strategies for English language learners : 30 research-based reading strategies that help students read, understand, and really learn content from their textbooks and other nonfiction materials. New York: Scholastic, 2005, 128 stran. ISBN 0439554284. info
- neurčeno
- + vlastní materiály vyučujícího
- Výukové metody
- interaktivní jazykový seminář
- Metody hodnocení
- Požadavky k zápočtu: docházka, aktivní práce v semináři, písemná práce (sestavení textu v akademické angličtině).
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/cus/podzim2017/SPUAJ002