CST:SPUCJ001 Odborný styl pro SPU I - Informace o předmětu
SPUCJ001 Úvod do odborného stylu pro studenty s poruchami učení I
Celouniverzitní studiapodzim 2017
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ilja Rajdová (přednášející)
- Garance
- PhDr. Petr Peňáz
Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky
Kontaktní osoba: Mgr. Ilja Rajdová
Dodavatelské pracoviště: Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SPUCJ001/Skupina_A: St 27. 9. až Pá 22. 12. St 9:30–11:05 106, I. Rajdová
SPUCJ001/Skupina_B: Čt 5. 10. až Pá 22. 12. Čt 13:00–14:35 108, I. Rajdová - Předpoklady
- SOUHLAS
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 8 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/8, pouze zareg.: 0/8, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/8 - Mateřské obory/plány
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-AB)
- Aplikovaná informatika (program FI, B-AP)
- DAP Speciální pedagogika pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Právo (program PrF, M-PPV)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD, směr Logopedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD, směr Ostatní pedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV)
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV, směr Čtvrtá specializace)
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV, směr Základní studium)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Logopedie) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Ostatní pedie) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Více vad) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SS)
- Speciální pedagogika (program PdF, Rig-SPD)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Speciální pedagogika (tříleté) (program PdF, D-SPD) (2)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenta se základy práce s odbornými texty. Studenti budou schopni posoudit relevantnost informačního zdroje, sestavit rešeršní dotaz a vyhledat potřebné dokumenty. Budou schopni si zvolit vhodnou strategii pro práci s odborným textem (čtení textu, zpracování poznámek apod.), která jim bude nejlépe vyhovovat s ohledem na jejich obtíže související se specifickými poruchami učení.
- Osnova
- 1. Informace (definice informace, typy informací, informační etika)
- 2. Vyhledávání informací (sestavování dotazu, relevantnost informačních zdrojů, elektronické informační zdroje)
- 3. Čtení odborných textů (čtenářské strategie, vyhledávání podstatných informací, strategie práce s textem, typy čtení)
- 4. Základy kritické práce s textem
- 5. Typy odborných textů (základní přehled typů odborných textů a jejich specifik)
- 6. Kompoziční struktura odborného textu
- 7. Citace v textu, bibliografické citace, citační normy
- Literatura
- doporučená literatura
- Akademická pravidla českého pravopisu : s Dodatkem Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky [Academia, 1993] (Variant.) : Pravidla českého pravopisu : s Dodatkem Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky [Academia. info
- PRICE, Geraldine a Pat MAIER. Efektivní studijní dovednosti : odemkněte svůj potenciál. Translated by Tereza Semotamová. Vydání 1. Praha: Grada Publishing, 2010, 361 stran. ISBN 9788024725277. info
- KRATOCHVÍL, Jiří, Petr SEJK, Věra ANTHOVÁ a Marek STEHLÍK. Metodika tvorby bibliografických citací. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010. Elportál. ISSN 1802-128X. url PURL info
- ŠANDEROVÁ, Jadwiga. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství, 2009, 209 s. Studijní texty, 34. svazek. ISBN 978-80-86429-40-3. info
- BRATKOVÁ, Eva. Metody citování literatury a strukturování bibliografických záznamů podle mezinárodních norem ISO 690 a ISO 690-2 : metodický materiál pro autory vysokoškolských kvalifikačních prací. Verze 2.0. Praha: Odborná komise pro otázky elektronického zpřístupňování vysokoškolských kvalifikačních prací, Asociace knihoven vysokých škol ČR, 2008, 60 s. URL info
- neurčeno
- EALES, Lesley-Jane. Critical thinking skills for education students. 2nd ed. London: Sage, 2013, ix, 115. ISBN 9781446268407. info
- COTTRELL, Stella. Critical thinking skills : developing effective analysis and argument. 2nd ed. New York: Palgrave Macmillan, 2011, xiv, 282. ISBN 9780230285293. info
- Výukové metody
- přednáška, práce s texty, diskuse
- Metody hodnocení
- samostatně napsané shrnutí vybraného textu, písemný test
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/cus/podzim2017/SPUCJ001