PVMAVS Marketing ve veřejném sektoru II.
Ekonomicko-správní fakultajaro 2009
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Zuzana Prouzová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Lenka Jílková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- PVMAVS/1: St 12:50–14:30 P201, Z. Prouzová, S. Škarabelová
PVMAVS/2: St 14:35–16:15 P201, Z. Prouzová, S. Škarabelová
PVMAVS/3: St 14:35–16:15 P303, S. Škarabelová - Předpoklady
- PVEKNO Ekonomika nezisk. organizací && PVEVSE Ekonomika veřejného sektoru
Předmět je určen pro denní magisterské, resp. mavazující magisterské studenty oboru Veřejná ekonomie a Management v kultuře. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 130 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/130, pouze zareg.: 0/130, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/130 - Mateřské obory/plány
- Management v kultuře (program FF, N-OT)
- Veřejná ekonomika (program ESF, M-HPS)
- Veřejná ekonomika (program ESF, N-HPS)
- Cíle předmětu
- Předmět navazuje na procvičuje poznatky získané studiem předmět Marketing ve veřejném sektoru I.
Studenti budou prakticky umět na příkladu vybrané NNO sestavit: SWOT analýzu;
Matici šíře sortimentu;
Ansoffovu matici;
Poziční mapu;
Fundrasingový plán;
Komunikačníc plán;
Plán sponzorství;
PR-audit;
Mediální plán;
Strategický plán - Osnova
- Tématický plán seminářů
- 1.Základní informace o předmětu a řešení případových studií. Rozdělení do týmů. + Základy marketingu, historie marketingu, obsah marketingu, orientace marketingu. Oprávněnost marketingu ve veřejném sektoru. Marketing veřejných služeb. Specifika marketingu veřejného (neziskového) sektoru.
- 2.Marketingový mix v ziskovém marketingu – produkt, price, place, promotion a jejich charakteristika. Rozšíření marketingového mixu ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, pohled různých teoretických škol. Marketingový postup pro neziskové organizace a jeho jednotlivé kroky. Tržní segmentace. SWOT analýza a marketingový výzkum. + samostudium internetových stránek vybrané neziskové organizace.
- 3.Přednáška vedoucího pracovníka vybrané neziskové organizace – základní informační zdroj pro práci během semestru.
- 4.Prezentace plus minus matice SWOT analýzy vybrané neziskové organizace. + Marketing nehmotného produktu. Vlastnosti služeb. Životní cyklus produktu. Strategie produktu služby, matice šíře sortimentu. Význam značky.
- 5.Prezentace matice šíře sortimentu vybrané neziskové organizace. + Marketingové strategické plánování. Jednotlivé marketingové strategie. Bonstonský diagram, Ansoffova matice, ABC model. Positioning a Repositioning.
- 6.Prezentace Ansoffovy matice a poziční mapy vybrané neziskové organizace. + Komunikace v marketingu – interní, externí a interaktivní marketing. Informační šumy a marketing. Veřejnost a veřejné mínění. Veřejné mínění a komunikace jako východisko úspěšných PR. Prostředky práce s veřejností. Zvláštní prostředky komunikace. Lobbing.
- 7.Prezentace plánu komunikační kampaně vybrané neziskové organizace + Public Relation a jejich okolí. Hlavní cíle v práci s veřejností. Perspektivy Public Relations ve veřejném sektoru. Public affairs – nová reklamní strategie. Zavedení systematické práce s veřejností. Kampaně v Public Relations – analýza, tvorba projektu, realizace kampaní, plán komunikace a komunikačních prostředků.
- 8.Prezentace PR-auditu vybrané neziskové organizace + Nástroj marketingové komunikace - Reklama: Druhy reklamy. Stadia tvorby reklamní kampaně. Kreativní strategie. Mediální plánování. Psychologie reklamy.
- 9.Prezentace mediálního plánu vybrané neziskové organizace + Nástroje marketingové komunikace - Sponzorství: Sponzorství versus dárcovství. Trendy ve sponzorství. Plánování sponzorství. Typy sponzorství.
- 10.Prezentace plánu sponzorství vybrané neziskové organizace + Fundraising: definice, podstata fundraisingu, fundraisingové portfolio, medoty fundraisingu. Firemní a individuální dárcovství, práce s dárci. Společenská zodpovědnost firem a sociální marketing. Zdroje Evropské unie – Strukturální fondy.
- 11.Prezentace fundraisingového plánu vybrané neziskové organizace. + Strategické plánování – jeho podstata, přínosy, obavy a omezení. Příprava procesu. Možné analýzy. Tvorba strategie. Naplňování strategie.
- 12.Prezentace organizace tvorby strategického plánu vybrané neziskové organizace + New Public Management – alternativní řízení institucí veřejného sektoru. Teoretické zdroje NPM. Trendy, prostředky a cíle New Public Managementu.
- 13.Závěrečné odevzdání práce za celý tým a závěrečná prezentace – seminární práce v elektronické i tištěné podobě pro potřeby vybrané neziskové organizace.
- Literatura
- Škarabelová, Simona. Marketing ve veřejném sektorou. Brno: MU, 2007. DSO a elektronická skripta.
- PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
- JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 179 s. ISBN 8071699950. info
- SMITH, P. R. Moderní marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, xxiv, 518. ISBN 8072262521. info
- HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Translated by Jana Novotná. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996, 205 s. ISBN 80-85943-07-7. info
- Metody hodnocení
- práce týmu celý semestr, písemná podoba seminární práce a její závěrečná prezentace
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Semináře probíhají obsahově podle uvedených tématických okruhů. Studenti pracují celý semestr v týmech max. po 8 lidech a z hodiny na hodinu zpracovávají pro vybranou neziskovou organizaci ve městě Brně formou případových studií podklady pro marketingové strategické plánování.
The content of class exercises follows the above-mentioned thematic blocks. Students work all semester in teams consisting of 8 members at most. Students process materials for marketing strategic planning for a chosen non-profit organisation in Brno in the form of case studies every week. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Pro zápis tohoto předmětu není nutné absolvovat předmět Marketing ve veřejném sektoru I.
PVMAVS Marketing ve veřejném sektoru II.
Ekonomicko-správní fakultajaro 2008
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Zuzana Prouzová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Lenka Jílková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- PVMAVS/1: St 12:50–14:30 P201, Z. Prouzová, S. Škarabelová
PVMAVS/2: St 14:35–16:15 P201, Z. Prouzová, S. Škarabelová
PVMAVS/3: St 14:35–16:15 P303, S. Škarabelová - Předpoklady
- PVEKNO Ekonomika nezisk. organizací && PVEVSE Ekonomika veřejného sektoru
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 120 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/120, pouze zareg.: 0/120, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/120 - Mateřské obory/plány
- Management v kultuře (program FF, N-OT)
- Veřejná ekonomika (program ESF, M-HPS)
- Veřejná ekonomika (program ESF, N-HPS)
- Cíle předmětu
- Marketing ve veřejném sektoru II(PVMAVS) Kurs navazuje na poznatky z marketingu přednášeného na I. stupni studia, přičemž absolvování Marketingu ve veřejném sektoru není nutným předpokladem pro absolvování kursu. Přednášky nejsou v rozsahu výuky. Práce v seminářích probíhá formou týmové práce – příprava podkladů pro marketingové plánování a marketingovou strategii vybrané neziskové organizace (dále NO). Výsledky týmové práce jsou z hodiny na hodinu prezentovány zástupcem týmu. Týmy jsou tvořeny max. 8mi lidmi a mají svého vedoucího. Ten určuje a rozděluje práci v týmu, organizuje a řídí celý tým. Teorie pro práci na seminářích je známa buď z Marketingu ve veřejném sektoru I. nebo musí být samostatně dostudována z hodiny na hodinu ze skript. Průběh seminářů: Na každý seminář se povinně dostaví alespoň jeden zástupce týmu, aby za celý tým odprezentoval řešení případové studie z minulé hodiny, a současně vyslechl zadání další případové studie na hodinu následující. Je však vítána přítomnost všech členů, kteří budou pracovat na úkolu pro příští prezentaci. Práce všech členů týmu je z výsledné práce poznat. Pokud však nebude příprava na další seminář, tj. zpracování dalšího úkolu pro organizaci, probíhat na semináři, je nutné, aby se tým sešel mimo výuku. Rozdělení práce v týmu je záležitost vedoucího týmu.
- Osnova
- S 1 Základní informace o výuce, průběhu seminářů a podmínky pro udělení zápočtu. Rozdělení do týmů. Na další hodinu studium internetových stránek příslušných organizací. S 2 Základní informační hodina o organizaci, jejíž problematika bude zpracovávána formou případových studií v následujících hodinách. 1. skupina st 12.50-14.20 P4 – AISEC http://www.aiesec.cz/brno/ 2. skupina st 14.35 - 16.05 P4 – Ekologický právní servis http://www.eps.cz/php/index.php 3. skupina st 14.35 - 16.05 P9 - Masarykova univerzita http://www.muni.cz S 3 Konečné rozdělení do týmů. Teorie potřebná pro seminář: 1. a 2. kapitola skript - Základy marketingu a marketingový postup neziskových organizací. Obsah marketingu. Specifika marketingu ve veřejném, resp. neziskovém sektoru. Práce na semináři: Tvorba SWOT analýzy vybrané organizace a rozpracování plus minus matice SWOT analýzy. S 4 Teorie potřebná pro seminář: 3. kapitola skript - Marketing nehmotného produktu a marketingové strategie. Proč je marketing nehmotného produktu složitější. Životní cyklus produktu. Práce na semináři: Prezentace plus minus matice SWOT analýzy dané NO. Tvorba matice šíře sortimentu dané organizace. S 5 Teorie potřebná pro seminář: 4. kapitola skript - Strategické marketingové plánování. Vytváření strategií. – strategie zaměřené na růst organizace, směřující k dosažení konkurenční výhody a na vývoj portfolia. Strategie pozitioningu. Práce na semináři: Prezentace matice šíře sortimentu dané NO. Tvorba Ansoffovy matice a poziční mapy dané NO. S 6 Teorie potřebná pro seminář: 5 a 6. kapitola skript - Marketingová komunikace. Informační šumy a marketing. Komunikace – východisko úspěšných Public Relations. Public Relations a jejich okolí. Veřejné mínění a komunikace. Kampaně v Public Relations. Práce na semináři: Prezentace Ansoffovy matice a poziční mapy dané NO. Tvorba plánu komunikační kampaně dané NO. S7 Teorie potřebná pro seminář: 7. kapitola skript - Reklama v marketingové komunikaci a mediální plánování. Práce na semináři: Prezentace plánu komunikační kampaně dané NO. Tvorba mediálního plánu dané NO. S 8 Teorie potřebná pro seminář: 8. kapitola skript - Sponzorství v marketingové komunikaci. Jak funguje sponzorství. Typy sponzorství. Práce na semináři: Prezentace mediálního plánu dané NO. Tvorba plán sponzorství dané NO. S 9 Teorie potřebná pro seminář: 9. kapitola skript - Fundraising a jeho význam v řízení organizací veřejného sektoru. Metody fundraisingu. Fundraisingový plán. Práce na semináři: Prezentace plánu sponzorství dané NO. Tvorba fundraisingového plánu dané NO. S 10 Teorie potřebná pro seminář: 10. kapitola skript - Strategické plánování v neziskových organizacích. Práce na semináři: Prezentace fundraisingového plánu dané NO. Tvorba plánu postupu strategického plánu dané NO. S 11 Práce na semináři: Prezentace strategického plánu dané NO S12 Práce na semináři: Příprava závěrečné, společné prezentace práce představitelům organizace, dokončování práce. S 13 Prezentace výsledků představitelům organizace, udělení známek.
- Literatura
- Hannagan, Tim, J. Marketing pro neziskový sektor.Management Press, Praha 1996. ISBN 80-85943-07-7
- Janečková, L. Vaštíková, M. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada 2002, ISNB 80-7169-995-0
- ŠKARABELOVÁ, Simona. Marketing ve veřejném sektoru. první. Brno: MU, 2007, 201 s. elektronické skriptum. ISBN 9788021042926. info
- Metody hodnocení
- Předpoklady ke zkoušce: -týmová práce (každý je členem jednoho týmu s max. 8 lidmi) -aktivní příprava na seminář, aktivita na semináři, -prezentace týmové práce na každém semináři, přičemž se v ní vystřídají všichni členové týmu, -závěrečná, společná prezentace pro představitele organizace, -souhrn všech případových studií, resp.osmi řešených problémů do jednoho uceleného dokumentu, vč. jeho odevzdání za tým, jak v elektronické (odevzdávárna v ISu) tak v tištěné podobě pro potřeby NO.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Pro zápis tohoto předmětu není nutné absolvovat předmět Marketing ve veřejném sektoru I.
PVMAVS Marketing ve veřejném sektoru II.
Ekonomicko-správní fakultajaro 2007
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Jaroslav Rektořík, CSc.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Lenka Jílková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- PVMAVS/1: St 12:50–14:30 P201, S. Škarabelová
PVMAVS/2: St 14:35–16:15 P201, S. Škarabelová - Předpoklady
- PVEKNO Ekonomika nezisk. organizací && PVEVSE Ekonomika veřejného sektoru
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 56 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/56, pouze zareg.: 0/56, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/56 - Mateřské obory/plány
- Veřejná ekonomika (program ESF, M-HPS)
- Cíle předmětu
- Marketing ve veřejném sektoru (PVMAVS) Kurs navazuje na poznatky z marketingu přednášeného na I. stupni studia, přičemž klade důraz na vystihnutí specifik marketingu veřejného, resp. neziskového sektoru. Pozornost se kromě analýzy jednotlivých marketingových kroků, které se doporučují při práci ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, věnuje také aktuálnímu "marketing - managementu", marketingovému systému organizace a Fribourskému modelu managementu pro neziskové organizace, který je předmětem studií na partnerské univerzitě ve švýcarském Fribourgu. Dále budou posluchači seznámeni s teorií i praxí komunikace, PR, reklamy, public affairs, fundraisingu (získávání peněz pro neziskové organice) a New Public Managementu, zabývajícího se aktuálními trendy efektivního řízení veřejné správy. Celý předmět je pojímán tak, aby především prostřednictvím případových studií naučil studenty uplatňovat marketingové myšlení a marketingové postupy ve všech oblastech veřejného sektoru. Požadavek k zápočtu: 70 % aktivní účast na semináři a zápočtová písemka
- Osnova
- Marketing ve veřejném sektoru (PVMAVS) Předmět navazuje na poznatky z marketingu přednášeného na I. stupni studia, přičemž klade důraz na vystihnutí specifik marketingu veřejného, resp. neziskového sektoru. Pozornost se kromě analýzy jednotlivých marketingových kroků, které se doporučují při práci ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, věnuje také aktuálnímu "marketing - managementu", marketingovému systému organizace a Fribourskému modelu managementu pro neziskové organizace, který je předmětem studií na partnerské univerzitě ve švýcarském Fribourgu. Dále budou posluchači seznámeni s teorií i praxí komunikace, PR, reklamy, public affairs, fundraisingu (získávání peněz pro neziskové organice) a New Public Managementu, zabývajícího se aktuálními trendy efektivního řízení veřejné správy. Celý předmět je pojímán tak, aby především prostřednictvím případových studií naučil studenty uplatňovat marketingové myšlení a marketingové postupy ve všech oblastech veřejného sektoru. Požadavek k zápočtu: 70 % aktivní účast na semináři a zápočtová písemka
- Literatura
- Hannagan, Tim, J. Marketing pro neziskový sektor.Management Press, Praha 1996. ISBN 80-85943-07-7
- Janečková, L. Vaštíková, M. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada 2002, ISNB 80-7169-995-0
- Metody hodnocení
- Týmová práce - vypracovávání případových studií na seminářích. Požadavek k zápočtu: 70 % aktivní účast na semináři a zápočtová písemka
- Informace učitele
- http://www.econ.muni.cz/~simona
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Pro zápis tohoto předmětu není nutné absolvovat předmět Marketing ve veřejném sektoru I.
PVMAVS Marketing ve veřejném sektoru II.
Ekonomicko-správní fakultajaro 2006
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Jaroslav Rektořík, CSc.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Lenka Jílková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- PVMAVS/1: St 12:50–14:30 P201, S. Škarabelová
PVMAVS/2: St 14:35–16:15 P201, S. Škarabelová - Předpoklady
- PVEKNO Ekonomika nezisk. organizací && PVEVSE Ekonomika veřejného sektoru
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 100 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/100, pouze zareg.: 0/100, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/100 - Mateřské obory/plány
- Veřejná ekonomika (program ESF, M-HPS)
- Cíle předmětu
- Marketing ve veřejném sektoru (PVMAVS) Kurs navazuje na poznatky z marketingu přednášeného na I. stupni studia, přičemž klade důraz na vystihnutí specifik marketingu veřejného, resp. neziskového sektoru. Pozornost se kromě analýzy jednotlivých marketingových kroků, které se doporučují při práci ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, věnuje také aktuálnímu "marketing - managementu", marketingovému systému organizace a Fribourskému modelu managementu pro neziskové organizace, který je předmětem studií na partnerské univerzitě ve švýcarském Fribourgu. Dále budou posluchači seznámeni s teorií i praxí komunikace, PR, reklamy, public affairs, fundraisingu (získávání peněz pro neziskové organice) a New Public Managementu, zabývajícího se aktuálními trendy efektivního řízení veřejné správy. Celý předmět je pojímán tak, aby především prostřednictvím případových studií naučil studenty uplatňovat marketingové myšlení a marketingové postupy ve všech oblastech veřejného sektoru. Požadavek k zápočtu: 70 % aktivní účast na semináři a zápočtová písemka
- Literatura
- Hannagan, Tim, J. Marketing pro neziskový sektor.Management Press, Praha 1996. ISBN 80-85943-07-7
- Janečková, L. Vaštíková, M. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada 2002, ISNB 80-7169-995-0
- Metody hodnocení
- Týmová práce - vypracovávání případových studií na seminářích.
- Informace učitele
- http://www.econ.muni.cz/~simona
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Pro zápis tohoto předmětu není nutné absolvovat předmět Marketing ve veřejném sektoru I.
PVMAVS Marketing ve veřejném sektoru
Ekonomicko-správní fakultajaro 2005
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Jaroslav Rektořík, CSc. (přednášející)
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Jaroslav Rektořík, CSc.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Jana Fuksová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- PVMAVS/1: St 12:50–14:30 P201, J. Rektořík, S. Škarabelová
PVMAVS/2: St 15:30–17:05 P201, J. Rektořík, S. Škarabelová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 110 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/110, pouze zareg.: 0/110, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/110 - Mateřské obory/plány
- Veřejná ekonomika (program ESF, M-HPS)
- Cíle předmětu
- Marketing ve veřejném sektoru (PVMAVS) Kurs navazuje na poznatky z marketingu přednášeného na I. stupni studia, přičemž klade důraz na vystihnutí specifik marketingu veřejného, resp. neziskového sektoru. Pozornost se kromě analýzy jednotlivých marketingových kroků, které se doporučují při práci ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, věnuje také aktuálnímu "marketing - managementu", marketingovému systému organizace a Fribourskému modelu managementu pro neziskové organizace, který je předmětem studií na partnerské univerzitě ve švýcarském Fribourgu. Dále budou posluchači seznámeni s teorií i praxí komunikace, PR, reklamy, public affairs, fundraisingu (získávání peněz pro neziskové organice) a New Public Managementu, zabývajícího se aktuálními trendy efektivního řízení veřejné správy. Celý předmět je pojímán tak, aby především prostřednictvím případových studií naučil studenty uplatňovat marketingové myšlení a marketingové postupy ve všech oblastech veřejného sektoru. Požadavek k zápočtu: 70 % aktivní účast na semináři a zápočtová písemka
- Literatura
- Hannagan, Tim, J. Marketing pro neziskový sektor.Management Press, Praha 1996. ISBN 80-85943-07-7
- Janečková, L. Vaštíková, M. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada 2002, ISNB 80-7169-995-0
- Metody hodnocení
- Týmová práce - vypracovávání případových studií na seminářích.
- Informace učitele
- http://www.econ.muni.cz/~simona
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
PVMAVS Marketing ve veřejném sektoru
Ekonomicko-správní fakultajaro 2004
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Jaroslav Rektořík, CSc. (přednášející)
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Jaroslav Rektořík, CSc.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Jana Fuksová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- PVMAVS/01: St 13:45–15:20 S309, S. Škarabelová
PVMAVS/02: St 15:30–17:05 P201, S. Škarabelová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 58 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/58, pouze zareg.: 0/58, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/58 - Mateřské obory/plány
- Veřejná ekonomika (program ESF, M-HPS)
- Cíle předmětu
- Marketing ve veřejném sektoru (PVMAVS) Kurs navazuje na poznatky z marketingu přednášeného na I. stupni studia, přičemž klade důraz na vystihnutí specifik marketingu veřejného, resp. neziskového sektoru. Pozornost se kromě analýzy jednotlivých marketingových kroků, které se doporučují při práci ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, věnuje také aktuálnímu "marketing - managementu", marketingovému systému organizace a Fribourskému modelu managementu pro neziskové organizace, který je předmětem studií na partnerské univerzitě ve švýcarském Fribourgu. Dále budou posluchači seznámeni s teorií i praxí komunikace, PR, reklamy, public affairs, fundraisingu (získávání peněz pro neziskové organice) a New Public Managementu, zabývajícího se aktuálními trendy efektivního řízení veřejné správy. Celý předmět je pojímán tak, aby především prostřednictvím případových studií naučil studenty uplatňovat marketingové myšlení a marketingové postupy ve všech oblastech veřejného sektoru. Požadavek k zápočtu: 70 % aktivní účast na semináři a zápočtová písemka
- Literatura
- Hannagan, Tim, J. Marketing pro neziskový sektor.Management Press, Praha 1996. ISBN 80-85943-07-7
- Janečková, L. Vaštíková, M. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada 2002, ISNB 80-7169-995-0
- Metody hodnocení
- Týmová práce - vypracovávání případových studií na seminářích.
- Informace učitele
- http://www.econ.muni.cz/~simona
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
PVMAVS Marketing ve veřejném sektoru
Ekonomicko-správní fakultajaro 2003
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. JUDr. Ivan Malý, CSc.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Jana Fuksová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- PVMAVS/01: St 15:30–17:05 P201, S. Škarabelová
PVMAVS/02: St 17:10–18:45 P201, S. Škarabelová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 85 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/85, pouze zareg.: 0/85, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/85 - Mateřské obory/plány
- Veřejná ekonomika (program ESF, M-HPS)
- Cíle předmětu
- Marketing ve veřejném sektoru (PVMAVS) Kurs navazuje na poznatky z marketingu přednášeného na I. stupni studia, přičemž klade důraz na vystihnutí specifik marketingu veřejného, resp. neziskového sektoru. Pozornost se kromě analýzy jednotlivých marketingových kroků, které se doporučují při práci ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, věnuje také aktuálnímu "marketing - managementu", marketingovému systému organizace a Fribourskému modelu managementu pro neziskové organizace, který je předmětem studií na partnerské univerzitě ve švýcarském Fribourgu. Dále budou posluchači seznámeni s teorií i praxí komunikace, PR, reklamy, public affairs, fundraisingu (získávání peněz pro neziskové organice) a New Public Managementu, zabývajícího se aktuálními trendy efektivního řízení veřejné správy. Celý předmět je pojímán tak, aby především prostřednictvím případových studií naučil studenty uplatňovat marketingové myšlení a marketingové postupy ve všech oblastech veřejného sektoru. Požadavek k zápočtu: 70 % aktivní účast na semináři a zápočtová písemka
- Literatura
- Hannagan, Tim, J. Marketing pro neziskový sektor.Management Press, Praha 1996. ISBN 80-85943-07-7
- Janečková, L. Vaštíková, M. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada 2002, ISNB 80-7169-995-0
- Metody hodnocení
- Týmová práce - vypracovávání případových studií na seminářích.
- Informace učitele
- http://www.econ.muni.cz/~simona
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
PVMAVS Marketing ve veřejném sektoru
Ekonomicko-správní fakultajaro 2002
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. JUDr. Ivan Malý, CSc.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Jana Fuksová - Rozvrh
- St 14:35–16:15 P106
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Veřejná ekonomika (program ESF, M-HPS)
- Cíle předmětu
- Marketing ve veřejném sektoru (PVMAVS) Kurs navazuje na poznatky z marketingu přednášeného na I. stupni studia, přičemž klade důraz na vystihnutí specifik marketingu veřejného, resp. neziskového sektoru. Pozornost se kromě analýzy jednotlivých marketingových kroků, které se doporučují při práci ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, věnuje také aktuálnímu "marketing - managementu", marketingovému systému organizace a Fribourskému modelu managementu pro neziskové organizace, který je předmětem studií na partnerské univerzitě ve švýcarském Fribourgu. Dále budou posluchači seznámeni s teorií i praxí komunikace, PR, reklamy, public affairs, fundraisingu (získávání peněz pro neziskové organice) a New Public Managementu, zabývajícího se aktuálními trendy efektivního řízení veřejné správy. Celý předmět je pojímán tak, aby především prostřednictvím případových studií naučil studenty uplatňovat marketingové myšlení a marketingové postupy ve všech oblastech veřejného sektoru. Požadavek k zápočtu: 70 % aktivní účast na semináři a zápočtová písemka
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
PVMAVS Marketing ve veřejném sektoru II.
Ekonomicko-správní fakultajaro 2010
Předmět se v období jaro 2010 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Zuzana Prouzová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Lenka Jílková - Předpoklady
- PVEKNO Ekonomika nezisk. organizací && PVEVSE Ekonomika veřejného sektoru
Předmět je určen pro denní magisterské, resp. mavazující magisterské studenty oboru Veřejná ekonomie a Management v kultuře. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 100 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/100, pouze zareg.: 0/100, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/100 - Mateřské obory/plány
- Management v kultuře (program FF, N-OT)
- Veřejná ekonomika (program ESF, M-HPS)
- Veřejná ekonomika (program ESF, N-HPS)
- Cíle předmětu
- Předmět navazuje na procvičuje poznatky získané studiem předmět Marketing ve veřejném sektoru I.
Studenti budou prakticky umět na příkladu vybrané NNO sestavit: SWOT analýzu;
Matici šíře sortimentu;
Ansoffovu matici;
Poziční mapu;
Fundrasingový plán;
Komunikačníc plán;
Plán sponzorství;
PR-audit;
Mediální plán;
Strategický plán - Osnova
- Tématický plán seminářů
- 1.Základní informace o předmětu a řešení případových studií. Rozdělení do týmů. + Základy marketingu, historie marketingu, obsah marketingu, orientace marketingu. Oprávněnost marketingu ve veřejném sektoru. Marketing veřejných služeb. Specifika marketingu veřejného (neziskového) sektoru.
- 2.Marketingový mix v ziskovém marketingu – produkt, price, place, promotion a jejich charakteristika. Rozšíření marketingového mixu ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, pohled různých teoretických škol. Marketingový postup pro neziskové organizace a jeho jednotlivé kroky. Tržní segmentace. SWOT analýza a marketingový výzkum. + samostudium internetových stránek vybrané neziskové organizace.
- 3.Přednáška vedoucího pracovníka vybrané neziskové organizace – základní informační zdroj pro práci během semestru.
- 4.Prezentace plus minus matice SWOT analýzy vybrané neziskové organizace. + Marketing nehmotného produktu. Vlastnosti služeb. Životní cyklus produktu. Strategie produktu služby, matice šíře sortimentu. Význam značky.
- 5.Prezentace matice šíře sortimentu vybrané neziskové organizace. + Marketingové strategické plánování. Jednotlivé marketingové strategie. Bonstonský diagram, Ansoffova matice, ABC model. Positioning a Repositioning.
- 6.Prezentace Ansoffovy matice a poziční mapy vybrané neziskové organizace. + Komunikace v marketingu – interní, externí a interaktivní marketing. Informační šumy a marketing. Veřejnost a veřejné mínění. Veřejné mínění a komunikace jako východisko úspěšných PR. Prostředky práce s veřejností. Zvláštní prostředky komunikace. Lobbing.
- 7.Prezentace plánu komunikační kampaně vybrané neziskové organizace + Public Relation a jejich okolí. Hlavní cíle v práci s veřejností. Perspektivy Public Relations ve veřejném sektoru. Public affairs – nová reklamní strategie. Zavedení systematické práce s veřejností. Kampaně v Public Relations – analýza, tvorba projektu, realizace kampaní, plán komunikace a komunikačních prostředků.
- 8.Prezentace PR-auditu vybrané neziskové organizace + Nástroj marketingové komunikace - Reklama: Druhy reklamy. Stadia tvorby reklamní kampaně. Kreativní strategie. Mediální plánování. Psychologie reklamy.
- 9.Prezentace mediálního plánu vybrané neziskové organizace + Nástroje marketingové komunikace - Sponzorství: Sponzorství versus dárcovství. Trendy ve sponzorství. Plánování sponzorství. Typy sponzorství.
- 10.Prezentace plánu sponzorství vybrané neziskové organizace + Fundraising: definice, podstata fundraisingu, fundraisingové portfolio, medoty fundraisingu. Firemní a individuální dárcovství, práce s dárci. Společenská zodpovědnost firem a sociální marketing. Zdroje Evropské unie – Strukturální fondy.
- 11.Prezentace fundraisingového plánu vybrané neziskové organizace. + Strategické plánování – jeho podstata, přínosy, obavy a omezení. Příprava procesu. Možné analýzy. Tvorba strategie. Naplňování strategie.
- 12.Prezentace organizace tvorby strategického plánu vybrané neziskové organizace + New Public Management – alternativní řízení institucí veřejného sektoru. Teoretické zdroje NPM. Trendy, prostředky a cíle New Public Managementu.
- 13.Závěrečné odevzdání práce za celý tým a závěrečná prezentace – seminární práce v elektronické i tištěné podobě pro potřeby vybrané neziskové organizace.
- Literatura
- Škarabelová, Simona. Marketing ve veřejném sektorou. Brno: MU, 2007. DSO a elektronická skripta.
- PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
- JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 179 s. ISBN 8071699950. info
- SMITH, P. R. Moderní marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, xxiv, 518. ISBN 8072262521. info
- HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Translated by Jana Novotná. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996, 205 s. ISBN 80-85943-07-7. info
- Metody hodnocení
- práce týmu celý semestr, písemná podoba seminární práce a její závěrečná prezentace
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Semináře probíhají obsahově podle uvedených tématických okruhů. Studenti pracují celý semestr v týmech max. po 8 lidech a z hodiny na hodinu zpracovávají pro vybranou neziskovou organizaci ve městě Brně formou případových studií podklady pro marketingové strategické plánování.
The content of class exercises follows the above-mentioned thematic blocks. Students work all semester in teams consisting of 8 members at most. Students process materials for marketing strategic planning for a chosen non-profit organisation in Brno in the form of case studies every week. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Pro zápis tohoto předmětu není nutné absolvovat předmět Marketing ve veřejném sektoru I.
- Statistika zápisu (nejnovější)